Pregled bibliografske jedinice broj: 682293
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi // Acta Iadertina, 9/12 (2013), 1; 61-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 682293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi
(Teacher’s Self-Assessment of Entrepreneurial Drive – Contribution to Creating Entrepreneurial Culture in Primary School)
Autori
Vican, Dijana
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 9/12
(2013), 1;
61-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poduzetnička kultura ; poduzetničko obrazovanje ; poduzetnički poriv nastavnika ; poduzetništvo
(entrepreneurial culture ; education for entrepreneurship ; teacher’s entrepreneurial drive ; entrepreneurship .)
Sažetak
Stvaranje poduzetničke kulture u društvu povezano je s poduzetništvom u odgoju i obrazovanju, odnosno osposobljenosti, obrazovanosti, mogućnostima i želji neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada - odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - da djeluju poduzetno, proaktivno, inovativno, da teže samopoštovanju i uspjehu. U radu se analiziraju i razmatraju rezultati istraživanja poduzetničkog poriva nastavnika u osnovnoj školi, u kontekstu doprinosa stvaranju poduzetničke kulture. Istraživanje je provedeno na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je otkriti i razmotriti dimenzije poduzetničkog poriva nastavnika, koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skalu s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala. Rezultati su obrađeni postupcima deskriptivne statistike, a interpretirani aritmetičkom sredinom, standardnom devijacijom i frekvencijom čestica u upitniku o poduzetničkom porivu. Osnovnoškolski nastavnici, prema rezultatima ovog istraživanja, iskazuju visok stupanj samoprocjene dimenzija poduzetničkog poriva u nastavnom, školskom, izvannastavnom i izvanškolskom radu ; najviši stupanj prema proaktivnosti i inovativnosti, te usmjerenosti prema postignuću, zatim prema samopoštovanju. Osnovnoškolski nastavnici pokazuju opće odlike za ostvarenje poduzetničke kulture u školi i primjenu poduzetničke pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA - Sociological abstracts, San Diego, USA, CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts, San Diego, USA, EBSCO's SocINDEX, Ipswich, USA