Pregled bibliografske jedinice broj: 681994
Komparativna analiza prometno-tehničkih i eksploatacijskih karakteristika brzih tračničkih sustava u europskim gradovima
Komparativna analiza prometno-tehničkih i eksploatacijskih karakteristika brzih tračničkih sustava u europskim gradovima, 2012. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 681994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza prometno-tehničkih i eksploatacijskih karakteristika brzih tračničkih sustava u europskim gradovima
(Comparative Analysis of Traffic-technical and Exploatation Characteristics of High Speed Rail Systems in European Cities)
Autori
Legac, Ivan ; Barić, Danijela, Pilko, Hrvoje ; Kolić Davorin ; Orlandić, Nikša ; Ruga Nicola ; Pelassa, Sandro ; Eandi, Simone ; Astore, Giuseppe
Izvornik
Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu/Poglavarstvo Grada Zagreba
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2012
Ključne riječi
tramvaj; metro; laka gradska željeznica; brzi tračnički sustav; komparativna analiza; prometno-tehničke i eksploatacijske karakteristike
(tram; metro; light urban railway; high speed rail system; comparative analysis; traffic-technical and exploitation characteristics)
Sažetak
Osnovna svrha izrade predmetne studije jest iscrpno analizirati bitne gospodarske i prometno- eksploatacijske karakteristike pojedinih europskih gradova i njihovih tračničkih sustava. Potrebno je također bilo kritički preispitati iskustva u financiranju te organizaciji i upravljanju njihovim brzim tračničkim sustavima. Studija je strukturirana kroz pet poglavlja i zaključkom. Uvodno su obrazloženi razlozi i ciljevi njezine izrade, a zatim izbor gradova usporedivih s gradom Zagrebom. U početnoj fazi je analizirano 40-ak europskih gradova, a u skladu s preliminarnim kriterijima metodom eliminacije je izabrano 17 gradova iz 14 europskih zemalja za detaljniju analizu. Izabrani su gradovi: Beč, Budimpešta, Dublin, Frankfurt, Kopenhagen, Lausanne, Lille, Linz, Manchester, München, Porto, Rotterdam, Sevilla, Stockholm, Stuttgart, Torino i Toulouse. Izabrani gradovi i njihovi tračnički sustavi detaljno su analizirani u okviru četiri temeljne skupine kriterija: po demografskim, gospodarskim te prometno-tehničkim i eksploatacijskim karakteristikama brzih tračničkih sustava i ostalih prometnih sustava te s obzirom na iskustva u financiranju njihove izgradnje i eksploatacije. Analizirani podaci o izabranim gradovima i njihovim tračničkim sustavima sintetizirani su i prikazani u tabličnim i grafičkim prilozima, uz usporedbu s gradom Zagrebom. Prikupljeni i obrađeni podaci predstavljaju polaznu osnovu za daljnje analize i definiranje objektivnog modela brzog tračničkog sustava Grada Zagreba pomoću višekriterijske analize. U završnom dijelu Studije navedeni su prijedlozi i preporuke za modeliranje i provedbu pripremnih radnji, odnosno za financiranje i izgradnju brzog tračničkog sustava Grada Zagreba. Pojedinačno su iskazane preporuke za svaku od navedenih faza, te parcijalni zaključci i preporuke za kreaciju i realizaciju optimalnog tračničkog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb