Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 68182

Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu


Bošnjak, Ivan
Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu
Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 1996


CROSBI ID: 68182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu
(Technological (Hi-Tech) Marketing)

Autori
Bošnjak, Ivan

Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)

Izdavač
Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
1996

Stranica
222

ISBN
953-6221-52-7

Ključne riječi
Tehnologijski marketing; TM-mix; strateško upravljanje; marketing ISDN-a
(Technological Marketing; TM-Mix; Strategic Management; ISDN Marketing)

Sažetak
Tehnologijski marketing (TM) inicijalno je koncipiran kao integrirajuće područje marketinga i tehnologije, s mogućnošću implementacije u različitim prometnim i/ili tehnički intenzivnim sustavima. Potreba za TM-om postaje evidentna uslijed insuficijentnosti tradicionalnog marketinga u “High-Tech” području i rastućoj “industriji usluga”. Generički zahtjev za efektivnim usklađivanjem (asocijacijom) ponude i potražnje u osnovi je marketinški problem, bez obzira na specifičnosti tehničko-tehnološkog sustava. Koncepcija TM-a polazi od temeljnih marketinških određenja (Core concept) i sustavnog pristupa, što omogućuje interdisciplinarno uključivanje doprinosa iz različitih tehničkih disciplina (tehnologija) relevantnih za TM. Uz interdisciplinarni (sustavni) pristup u znanstvenoj izgradnji TM-a neophodna su vlastita empirijsko-induktivna istraživanja, tako da kombiniranjem spoznaja dolazimo do prihvatljivih uopćavanja, objašnjenja i zakonitosti. Konceptualni model (metamodel) TM-mixa opisan je kao kompozicija instrumenata (odluka i akcija) što se koriste za ostvarivanje ciljeva u određenom segmentu djelovanja. U sklopu ukupnoga sustavskog razvoja metodologije (metodike) TM-a, težimo formalizaciji i matematičkom opisu - koliko je to moguće i efektivno. Razrađena je konceptualna shema “7P” (prilagođena marketingu usluga), kojom je emulirana klasična shema “4P”. Iz metamodela TM-mixa izvodili bi se aplikativni modeli TM-mixa za različita područja primjene odnosno različite tehnologijske sustave. Istraživanje TM-a definirano je kao sustavno prikupljanje, obrada, analiza i interpretacija podataka i informacija o problemima TM-a. Uključivanje telematičkih sustava u prikupljanje podataka te veliko značenje eksperimentalnog istraživanja (pilot-projekti, testovi tržišta i tehnologije, i dr.) predstavljaju bitnu razliku u odnosu na tradicionalni marketing. Potencirano je značenje “ranog” otkrivanja i dijagnostike problema. Brižljivo prikupljani podaci i sofisticirane analitičke obrade moraju biti efektivno implementirani u proces donošenja odluke i rješavanja problema. Predložak modeliranja TM-mixa razrađen je na primjeru telekomunikacijskih usluga prema konceptualnoj shemi “7P”. Za definirani segment korisnika, prostor i vrijeme, razrađuje se kompozicija instrumenata TM-mixa (program TM-mixa). U postupku analize svaki instrument razlaže se na relevantne komponente i opisuje atributima. U razradi i sintezi primjenjuje se višekriterijalna evaluacija s metodama AHP uz uključivanje odgovarajućih metoda OR & MS. Upravljanje TM-om povezuje planiranje strategija i programa TM-mixa s konkretnom implementacijom odluke te evaluacijom i kontrolom rezultata. Klasični pristup i metode planiranja i upravljanja prometnim (komunikacijskim) sustavom ne zadovoljavaju u uvjetima dinamičke ili turbulentne okoline, tako da je potrebno primijeniti strateško upravljanje. Naznačeni su primjenjivi modeli i alati strateške analize: koncepcija životne krivulje proizvoda/tehnologije/potražnje: SWOT i SPACE analiza, PORTFOLIO model i drugi. Koncepcija i modeli ilustrirani su na primjerima iz telekomunikacijskog sustava. Na nekoliko primjera implementacije TM-a u poštansko-telekomunikacijskom sustavu dan je predložak za istraživanje i razradu instrumentarija TM-mixa (ISDN, videoteks, “elektronička pošta” i dr.).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
135008

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Bošnjak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bošnjak, Ivan
Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu
Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 1996
Bošnjak, I. (1996) Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu. Zagreb. Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
@unknown{unknown, author = {Bo\v{s}njak, Ivan}, year = {1996}, pages = {222}, keywords = {Tehnologijski marketing, TM-mix, strate\v{s}ko upravljanje, marketing ISDN-a}, isbn = {953-6221-52-7}, title = {Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu}, keyword = {Tehnologijski marketing, TM-mix, strate\v{s}ko upravljanje, marketing ISDN-a}, publisher = {Fakultet prometnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@unknown{unknown, author = {Bo\v{s}njak, Ivan}, year = {1996}, pages = {222}, keywords = {Technological Marketing, TM-Mix, Strategic Management, ISDN Marketing}, isbn = {953-6221-52-7}, title = {Technological (Hi-Tech) Marketing}, keyword = {Technological Marketing, TM-Mix, Strategic Management, ISDN Marketing}, publisher = {Fakultet prometnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font