Pregled bibliografske jedinice broj: 681471
Utjecaj verbotonalne rehablitacije na elektrocefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja
Utjecaj verbotonalne rehablitacije na elektrocefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 681471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj verbotonalne rehablitacije na elektrocefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja
(Influence of verbotonal rehablitation on electrophalogram in children with developmental reading and writing disorders)
Autori
Živković, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2010
Stranica
40
Mentor
Runjić, Nađa
Ključne riječi
verbotonalna rehabilitacija; elektroencefalogram; razvojne teškopće čitanja i pisanja
(Verbotonal rehabilitation; electroencefalogram; children; reading and writing disorders)
Sažetak
Disleksija je poremećaj usvajanja čitanja i pisanja praćen teškoćama u jezičnom i pojmovnom razvoju koji obuhvaća oko 10% populacije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj verbotonalne rehabilitacije na elektroencefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja. Rezultati pokazuju da se nezreli EEG može naći i kod djece s blažim (22%) i kod djece s težim oštećenjima govora (78%). Djeca s promijenjenim EEG-om i značajnim teškoćama u razvoju ćitanja i pisanja u najvećem postotku (30%) pokazuju nezrelost u temporo-okcipatalnom području. Djeca s blažim poremećajima govora ne pokazuju osobite karakteristične nezrelosti elektroencefalograma i karakteristična područja usporavanja vala. Kod 84% ispitanika s s promijenjenim EEG-om uočena je nezrela vizuomotorna funkcija. Rehabilitacija pospješuje sazrijevanje EEG-a i kod djece s lakšim (72, 42%) i kod djece s težim poremećajima govora (38, 46%). Sazrijevanje je vidljivo u većem postotku kod djece s blažim teškoćama čitanja i pisanja. Elektroecefalogram je koristan u topodijagnostičkom praćenju rehabilitacije kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Nađa Runjić
(mentor)