Pregled bibliografske jedinice broj: 681275
Konceptualna umjetnost kao kritika ideologije u kasnom socijalizmu
Konceptualna umjetnost kao kritika ideologije u kasnom socijalizmu // Socijalizam na klupi. Kulturološke i povijesne interpretacije jugoslavenskog i postjugoslavenskog društva / doc.dr.sc. Igor Duda, doc.dr.sc. Lada Duraković, Boris Koroman, mag., asistent, doc.dr.sc. Andrea Matošević, Igor Stanić, mag. (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 681275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualna umjetnost kao kritika ideologije u kasnom socijalizmu
(Conceptual Art as a Critique of the Ideology of the Late Socialism)
Autori
Lebhaft, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Socijalizam na klupi. Kulturološke i povijesne interpretacije jugoslavenskog i postjugoslavenskog društva
/ Doc.dr.sc. Igor Duda, doc.dr.sc. Lada Duraković, Boris Koroman, mag., asistent, doc.dr.sc. Andrea Matošević, Igor Stanić, mag. - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013
ISBN
978-953-7498-75-7
Skup
Socijalizam na klupi. Kulturološke i povijesne interpretacije jugoslavenskog i postjugoslavenskog društva/ Socialism on the Bench. Cultural and Historical Interpretations of Yugoslav and Post- Yugoslav Societies
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 05.12.2013. - 07.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ideologija; kritika; kasni socijalizam; svijet umjetnosti; Jugoslavija
(ideology; critique; late socialism; art world; Yugoslavia)
Sažetak
Osnovni cilj izlaganja jest predstaviti način na koji umjetnost konformira, odnosno divergira dominantnoj političkoj, društvenoj i kulturnoj moći u uvjetima ideologije kasnog socijalizma u Hrvatskoj, vodeći se pritom tezom da je umjetnost efekt ideologije, mehanizam izvođenja ideologije, odnosno dio strukture određene ideosfere (Barthes) tj. govornih (diskurzivnih) sistema unutar kojih nastaje, na koje ukazuje i koje otkriva. Sukladno formiranju jugoslavenske ideosfere o pripadnosti internacionalnoj umjetnosti u drugoj polovini 20. stoljeća, 'uvoze' se nove, moderne tendencije sa zapada. Ono što je visoki modernizam u Greenbergovom smislu za zapad (Ameriku), to će u Jugoslaviji biti umjereni modernizam ili kako se još naziva taj fenomen, socijalistički modernizam koji postaje svojevrsnom mainstream umjetnosti- sredstvo samoidentifikacije jugoslavenskog društva. Kritika socijalističkog modernizma izvedena je prvenstveno kroz neoavangardne umjetničke formacije, a fokus izlaganja bit će konceptualna umjetnost koja obilježava prijelaz iz neoavangardne u postavangardnu umjetničku praksu.
Izvorni jezik
Engleski