Pregled bibliografske jedinice broj: 681040
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija // XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.
Zadar, Hrvatska, 2013. (plenarno, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 681040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija
(Second language learning - reading, writing, dyslexia)
Autori
Lenček, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.10.2013. - 13.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
čitanje; pisanje; disleksija
(reading; writing; dyslexia)
Sažetak
Vrijednost dobrog ovladavanja jezikom neosporna je za akademsko napredovanje. U onim zemljama čije materinske jezike možemo nazvati „malim“ (jer njime govori relativno mali ukupan broj stanovnika, a u koje možemo svrstati i hrvatski) jezična kompetencija, ali i stupanj ovladanosti jednim ili više stranih jezika, značajno mogu utjecati ne samo na akademsku razinu već i na tzv. opća životna postignuća. S obzirom na ovakvu važnost jezika i činjenicu da je disleksija jezično uvjetovana specifična teškoća učenja koju obilježavaju teškoće u čitanju i pisanju (ali i u nekim drugim vještinama), nerijetko se postavljaju pitanja odnosa disleksije i učenja stranog jezika. Važnost ove teme promatra se ne samo s obzirom na osobitosti jezika već i u razmjerima teorijskih značajki i veza materinskog kao prvog i jezika koji se uči kao strani. Znanstvena istraživanja potvrdila su da djeca i odrasle osobe s disleksijom imaju značajnih teškoća u usvajanju drugoga jezika (Knudsen, 2012 ; Crombie, 2000 ; Kaldonek, 2013) što je povezano s problemima tzv. nedostatne fonološke obrade, manjim opsegom radnog pamćenja, lošim slušnim razlikovanjem, manjkavim sintaktičkim znanjima i lošim auditivnim sekvencioniranjem. Temeljem ovakvih podataka i praktičnih iskustava u radu s djecom s disleksijom, uvažavajući spoznaje i metodiku poučavanja stranoga jezika, nastojat će se dati teorijski i praktični prikaz disleksije s perspektive učenja stranoga jezika, obilježja teškoća koje se mogu očekivati kod učenika s disleksijom u nastavi stranoga jezika i strategije poučavanja djece s disleksijom temeljene na multisenzoričkom pristupu i uvažavanju stilova učenja djece s disleksijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Lenček
(autor)