Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 681040

Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija


Lenček, Mirjana
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija // XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.
Zadar, Hrvatska, 2013. (plenarno, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 681040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija
(Second language learning - reading, writing, dyslexia)

Autori
Lenček, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.10.2013. - 13.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
čitanje; pisanje; disleksija
(reading; writing; dyslexia)

Sažetak
Vrijednost dobrog ovladavanja jezikom neosporna je za akademsko napredovanje. U onim zemljama čije materinske jezike možemo nazvati „malim“ (jer njime govori relativno mali ukupan broj stanovnika, a u koje možemo svrstati i hrvatski) jezična kompetencija, ali i stupanj ovladanosti jednim ili više stranih jezika, značajno mogu utjecati ne samo na akademsku razinu već i na tzv. opća životna postignuća. S obzirom na ovakvu važnost jezika i činjenicu da je disleksija jezično uvjetovana specifična teškoća učenja koju obilježavaju teškoće u čitanju i pisanju (ali i u nekim drugim vještinama), nerijetko se postavljaju pitanja odnosa disleksije i učenja stranog jezika. Važnost ove teme promatra se ne samo s obzirom na osobitosti jezika već i u razmjerima teorijskih značajki i veza materinskog kao prvog i jezika koji se uči kao strani. Znanstvena istraživanja potvrdila su da djeca i odrasle osobe s disleksijom imaju značajnih teškoća u usvajanju drugoga jezika (Knudsen, 2012 ; Crombie, 2000 ; Kaldonek, 2013) što je povezano s problemima tzv. nedostatne fonološke obrade, manjim opsegom radnog pamćenja, lošim slušnim razlikovanjem, manjkavim sintaktičkim znanjima i lošim auditivnim sekvencioniranjem. Temeljem ovakvih podataka i praktičnih iskustava u radu s djecom s disleksijom, uvažavajući spoznaje i metodiku poučavanja stranoga jezika, nastojat će se dati teorijski i praktični prikaz disleksije s perspektive učenja stranoga jezika, obilježja teškoća koje se mogu očekivati kod učenika s disleksijom u nastavi stranoga jezika i strategije poučavanja djece s disleksijom temeljene na multisenzoričkom pristupu i uvažavanju stilova učenja djece s disleksijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana
Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija // XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.
Zadar, Hrvatska, 2013. (plenarno, nije recenziran, sažetak, stručni)
Lenček, M. (2013) Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija. U: XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden..
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana}, year = {2013}, keywords = {\v{c}itanje, pisanje, disleksija}, title = {U\v{c}enje stranog jezika - \v{c}itanje, pisanje, disleksija}, keyword = {\v{c}itanje, pisanje, disleksija}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana}, year = {2013}, keywords = {reading, writing, dyslexia}, title = {Second language learning - reading, writing, dyslexia}, keyword = {reading, writing, dyslexia}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font