Pregled bibliografske jedinice broj: 680978
Istraživačka nastava kemije u izvannastavnoj aktivnosti četvrtog razreda osnovne škole
Istraživačka nastava kemije u izvannastavnoj aktivnosti četvrtog razreda osnovne škole, 2011., postdiplomski specijalisticki, Učiteljski fakultete, Zagreb
CROSBI ID: 680978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačka nastava kemije u izvannastavnoj aktivnosti četvrtog razreda osnovne škole
(Research-based learning of chemistry in extracurricular activities in the fourth class of primary school)
Autori
Canjek-Androić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Učiteljski fakultete
Mjesto
Zagreb
Datum
07.12
Godina
2011
Stranica
90
Mentor
Vijtiuk, Nada
Ključne riječi
izvannastavna aktivnost; kemijski pojmovi; istraživačka nastava; pokusi; osnovna škola
(extracurricular activities; chemistry concepts; research based learning; experiments; elementary school)
Sažetak
Ovim se radom pokušao predložiti drugačiji pristup izvannastavnoj aktivnosti prirodoslovnog područja u četvrtom razredu osnovne škole. Važan aspekt pristupa izvođenju nastave ogledao se u primjeni istraživačke nastave i pokusa provedenih kroz grupni rad učenika usustavljen i vođen problematikom nastavne teme. Temeljna zadaća rada bilo je osigurati motivacijski obogaćenu sredinu u cilju ranog familijariziranja s elementarnim pojmovima kemijske pismenosti. Kako su ključni kemijski pojmovi u radu (kiseline, lužine, otopine, ugljični dioksid) u svakodnevnoj uporabi smatrali smo kako je učenike četvrtog razreda važno i dobro upoznati s njima. Pokazalo se kako su istraživačka nastava i pokusi kod učenika probudili veliko zanimanje i zadovoljstvo što nam je i bio osnovni cilj. Analiza zadataka objektivnog tipa ukazuje na veću uspješnost rješavanja onih pitanja koja su bila povezana s pokusima u kojima su učenici promjene uočavali osjetilima (vidom i njuhom). Postignuće istraživanja najjednostavnije se dade ilustrirati riječima jednog od učenika koji je sudjelovao u aktivnostima: „Hoćemo li u petom razredu bar imati fiziku ako već nema kemije do sedmog razreda“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb