Pregled bibliografske jedinice broj: 680889
Očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere studenata i studentica završnih godina studija
Očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere studenata i studentica završnih godina studija // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 66-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 680889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere studenata i studentica završnih godina studija
(Students' expectancy of gender discrimination in career development)
Autori
Jelić, Margareta ; Bubalo, Iva ; Mikolić, Ana ; Radoš, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
/ Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013, 66-66
ISBN
978-953-55079-2-5
Skup
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rodna diskriminacija; razvoj karijere; rodni identitet; rodne uloge
(gender discrimination; career development; gender identity; gender roles)
Sažetak
Rodna diskriminacija obuhvaća nejednaku raspodjelu moći, resursa i privilegija, u pravilu u korist muškaraca. Unatoč mnogim društvenim promjenama i postojanju jasnih antidiskriminacijskih zakona te onih o rodnoj ravnopravnosti, u Hrvatskoj je rodna diskriminacija još uvijek u velikoj mjeri prisutna u području zapošljavanja i rada. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere kod studenata i studentica završnih godina studija. Također, zanimalo nas je ovisi li to očekivanje kod studentica o njihovim stavovima prema rodnim ulogama i rodnom identitetu. Istraživanje je provedeno putem interneta, a sudjelovalo je 400 studenata/ica Sveučilišta u Zagrebu. Primijenjeni instrumenti bili su Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik očekivanja rodne diskriminacije u profesionalnoj karijeri, Upitnik faktora koji utječu na zapošljavanje, Upitnik faktora razvoja profesionalne karijere, Skala stavova prema rodnim ulogama i Upitnik osobnih karakteristika. Pokazalo se da studentice završnih godina studija imaju izraženija očekivanja rodne diskriminacije u zapošljavanju i razvoju karijere nego studenti. Također, spol se procjenjivao manje važnim za zapošljavanje i razvoj karijere u odnosu na druge faktore (znanja i vještine, sposobnosti i dr.), ali su ga studentice procjenjivale važnijim i za svoje zapošljavanje i za razvoj svoje karijere u odnosu na studente. Očekivanje rodne diskriminacije kod studentica nije se razlikovalo ovisno o tome pohađaju li dominantno muški ili dominantno ženski fakultet, kao niti ovisno o njihovim stavovima prema rodnim ulogama. No, studentice koje su manje maskuline, a pritom i manje feminine, imale su viša očekivanja rodne diskriminacije od androginih i maskulinih studentica. Dobiveni rezultati proširili su postojeće spoznaje o rodnoj diskriminaciji u Hrvatskoj na uzorak studenata/ica koji tek započinju svoju profesionalnu karijeru. Praktične implikacije odnose se poduzimanje dodatnih napora za postizanje rodne ravnopravnosti, veće društveno osvještavanje o ovoj problematici te poticanje samopoštovanja i asertivnosti mladih osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija