Pregled bibliografske jedinice broj: 680689
Višejezičnost u varaždinskim i zagrebačkim općim gimnazijama
Višejezičnost u varaždinskim i zagrebačkim općim gimnazijama // Prostor i vrijeme u jeziku: Jezik u prostoru i vremenu / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja ; Gradečak-Erdeljić, Tanja ; Buljan, Gabrijela (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 187-195 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 680689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezičnost u varaždinskim i zagrebačkim općim gimnazijama
(Plurilingualism in Varaždin and Zagreb secondary schools)
Autori
Berlengi, Vedrana ; Kukolja, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prostor i vrijeme u jeziku: Jezik u prostoru i vremenu
/ Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja ; Gradečak-Erdeljić, Tanja ; Buljan, Gabrijela - Zagreb : Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 187-195
ISBN
978-953-314-017-9
Skup
XXIII. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku "Prostor i vrijeme u jeziku: Jezik u prostoru i vremenu"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.05.2009. - 23.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
višejezičnost; opća gimnazija
(plurilingualism; secondary schools)
Sažetak
S ciljem promicanja višejezičnosti, u hrvatske je osnovne škole uvedeno učenje stranoga jezika od prvog razreda. Predviđeno je da učenici u četvrtom razredu započnu učenje drugog stranog jezika, a u srednjoj školi i trećeg. Provedenim se istraživanjem želi saznati postoji li kontinuitet u učenju stranih jezika između osnovne i srednje škole odnosno ukoliko učenici prestanu učiti neki strani jezik, zbog čega dolazi do odustajanja: je li osnovni razlog pomanjkanje interesa učenika za daljnje učenje tog stranog jezika, nedostatak institucionalne podrške ili nešto treće. U radu će se razmotriti koji su to jezici od čijeg učenja učenici najčešće odustaju, koje su sve jezike učili tijekom školovanja i jesu li ih učili u školi, nekoj drugoj instituciji ili samostalno. Istraživanje je provedeno u općim gimnazijama s područja Varaždina i Zagreba u školskoj godini 2008./09., na uzorku od dvjesto četrdeset sedam učenika. Ispitanici su ispunili upitnik o dosadašnjem učenju stranih jezika u formalnim i neformalnim kontekstima. Uz raspravu o rezultatima i njihovim mogućim implikacijama, predlažu se mogući smjerovi za daljnja istraživanja na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0790 - Razvijanje učenikove samostalnosti uz pomoć Europskog jezičnog portfolija (EJP) (Vrhovac, Yvonne, MZOS ) ( CroRIS)
130-1300869-0633 - Romanske gramatike za govornike hrvatskog (Varga, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vedrana Berlengi
(autor)