Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 680114

Počeci moderne hrvatske dramske pedagogije


Krušić, Vladimir
Počeci moderne hrvatske dramske pedagogije // Hrvatski, 11 (2010), 2; 32-81 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 680114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Počeci moderne hrvatske dramske pedagogije
(THE BEGINNINGS OF MODERN CROATIAN DRAMA PEDAGOGY)

Autori
Krušić, Vladimir

Izvornik
Hrvatski (1845-8793) 11 (2010), 2; 32-81

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
dramska pedagogija
(drama pedagogy)

Sažetak
Početke moderne hrvatske dramske pedagogije valja tražiti u počecima modernoga hrvatskoga građanskog društva koje povjesničari smještaju u prvu polovicu 19. stoljeća, u kratkotrajno ali intenzivno i povijesno prijelomno razdoblje hrvatskoga narodnog preporoda kad se oblikuju temelji hrvatske građanske ideologije. Ovim sustavnim nastojanjima prethode u hrvatskom kulturnom obzoru prve moderne ideje i osobna promišljanja o pedagoškoj ulozi i funkciji dramskog i kazališnog rada, koji se pojavljuju već na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće, no napori njihovih nositelja i zagovornika ostaju bez neposredna odjeka i potpore u tom trenutku još nedovoljno razvijenih intelektualnih i društvenih snaga hrvatskog građanstva. Tek tridesetak godina kasnije kazalište nalazi svoje značajno mjesto u ideološkom djelovanju ilirskih preporoditelja kao važno „prosvjetno” sredstvo promicanja i oblikovanja ponajprije jezika, a time ujedno i nacionalnog identiteta te kulture, triju ciljeva koje je hrvatsko građanstvo u nastajanju upisalo u svoj kulturno-politički program. Čitavo razdoblje ilirizma i postilirizma obilježeno je upornim i uvijek iznova obnavljanim nastojanjima u kojima je kazalište shvaćano i upotrebljavano prvenstveno kao „velemoćna poluga narodnoga razvitka” i „prosvjetljivanja” naroda, dakle kao sredstvo promicanja ideoloških ciljeva, a manje kao umjetnička djelatnost. Nova paradigma kazališta kao „umjetničkog zavoda” definira se tek po utemeljenju i „službenom” osnutku narodnog kazališta kao državne ustanove 1861. godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Krušić, Vladimir
Počeci moderne hrvatske dramske pedagogije // Hrvatski, 11 (2010), 2; 32-81 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Krušić, V. (2010) Počeci moderne hrvatske dramske pedagogije. Hrvatski, 11 (2), 32-81.
@article{article, author = {Kru\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2010}, pages = {32-81}, keywords = {dramska pedagogija}, journal = {Hrvatski}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {Po\v{c}eci moderne hrvatske dramske pedagogije}, keyword = {dramska pedagogija} }
@article{article, author = {Kru\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2010}, pages = {32-81}, keywords = {drama pedagogy}, journal = {Hrvatski}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {THE BEGINNINGS OF MODERN CROATIAN DRAMA PEDAGOGY}, keyword = {drama pedagogy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font