Pregled bibliografske jedinice broj: 679717
Nogomet, pivo i reklame: stari identifikacijski modeli kao novi interpretacijski izazovi
Nogomet, pivo i reklame: stari identifikacijski modeli kao novi interpretacijski izazovi // Identiteti između zbilje i naracije: višestrukost, mijene, prijepori
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 679717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nogomet, pivo i reklame: stari identifikacijski modeli kao novi interpretacijski izazovi
(Football, beer and advertisements: old models for identification as new challenges for interpretation)
Autori
Biti, Ozren
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Identiteti između zbilje i naracije: višestrukost, mijene, prijepori
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2013. - 07.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nogomet; pivo; reklame; identitet; fan
(football; beer; advertisement; identity; fan)
Sažetak
Televizijski promidžbeni program u Hrvatskoj posljednjih desetak godina neposredno prije i tijekom europskih i svjetskih prvenstava u nogometu obiluje reklamama za pivo koje se poigravaju različitim aspektima široko shvaćene nogometne kulture. Za potrebe ovog izlaganja analizira se jedan manji korpus reklama i reklamnih kampanja, s polazišnom pretpostavkom da su one prilagođene ne samo specifičnom vremenskom kontekstu u kojem se pojavljuju, nego, sadržajem i porukama, i ciljanom tržištu. To podrazumijeva da se u njima aktiviraju simboli podjednako muškosti i nacije. Za očekivati je također da su u tim reklamama ponuđeni maskulini i nacionalni identifikacijski modeli međusobno vrlo dobro usklađeni. Poseban interpretacijski izazov proizlazi iz činjenice da domaća proizvodnja i potrošnja nogometa, reklama i piva nisu statične, već su u stalnoj mijeni pa ni kroz njih modelirani identiteti ne mogu biti drukčiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0663 - Postsocijalizam i kulturni subjekt: hibridne prakse kulturnog posredovanja (Prica, Ines, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Ozren Biti
(autor)