Pregled bibliografske jedinice broj: 679416
Odgoj za nenasilje
Odgoj za nenasilje, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 679416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj za nenasilje
(Nonviolence education)
Autori
Pavošević, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
18.09
Godina
2013
Stranica
98
Mentor
Bognar, Branko
Ključne riječi
nasilje; nasilnik; žrtva; odgoj; nenasilna komunikacija; suradnja
(bully; victim; education; nonviolent communication; cooperation)
Sažetak
Ovaj rad daje uvid u problematiku nasilnog odnosno nenasilnog ponašanja među djecom osnovnoškolske dobi. U teorijskom dijelu predstavljene su definicije nasilja, odnosno nenasilja. S obzirom da se u radu analizira školsko nasilje, cilj je utvrditi karakteristike osoba koje vrše nasilje (nasilnika), osoba koje nasilje doživljavaju (žrtvi) te pokazati kako su promatrači nasilja također važni čimbenici nasilja. Razmotrene su karakteristike odgoja kao važnog čimbenika za razvoj ljudske jedinke te su prikazani programi odgoja za nenasilje i suradnju. Glavni naglasak stavljen je na akcijsko istraživanje koje je provedeno u trećem razredu osnovne škole. Kroz osam pedagoških radionica cilj je bio učenike educirati o tome što je nasilje, ukazati na posljedice nasilnog ponašanja te pokazati učenicima različite načine reagiranja u pojedinim konfliktnim situacijama. Provedena je anketa prije početka istraživanja iz koje je zaključeno kako učenici imaju povjerenja u nastavnike i pedagoge pa bi trebalo na adekvatan način osigurati poticajno i sigurno školsko okružje. U poglavlju koje se odnosi na tijek istraživanja prikazani su detaljni opisi radionica. Svako poglavlje započinje donošenjem ciljeva radionice, opisan je tijek aktivnosti, promišljanja, zaključci te na kraju evaluacija. Prikazana su mišljenja kritičke prijateljice koja uvelike pridonose unapređenju vlastite prakse kroz različite savijete, prijedloge te kritike. Učenici su tijekom radionica pokazali spremnost na suradnju, rado su iznosili svoja razmišljanja, a najviše ih se dojmio kreativan dio istraživanja jer su mogli pokazati svoja umijeća i sposobnosti. Međusobno razumijevanje, naučiti reagirati u pojedinim situacijama, poticati dijalog i nenasilnu komunikaciju putovi su koji kreću prema nenasilju i sigurnoj okolini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(mentor)