Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679416

Odgoj za nenasilje


Pavošević, Barbara
Odgoj za nenasilje, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 679416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj za nenasilje
(Nonviolence education)

Autori
Pavošević, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
18.09

Godina
2013

Stranica
98

Mentor
Bognar, Branko

Ključne riječi
nasilje; nasilnik; žrtva; odgoj; nenasilna komunikacija; suradnja
(bully; victim; education; nonviolent communication; cooperation)

Sažetak
Ovaj rad daje uvid u problematiku nasilnog odnosno nenasilnog ponašanja među djecom osnovnoškolske dobi. U teorijskom dijelu predstavljene su definicije nasilja, odnosno nenasilja. S obzirom da se u radu analizira školsko nasilje, cilj je utvrditi karakteristike osoba koje vrše nasilje (nasilnika), osoba koje nasilje doživljavaju (žrtvi) te pokazati kako su promatrači nasilja također važni čimbenici nasilja. Razmotrene su karakteristike odgoja kao važnog čimbenika za razvoj ljudske jedinke te su prikazani programi odgoja za nenasilje i suradnju. Glavni naglasak stavljen je na akcijsko istraživanje koje je provedeno u trećem razredu osnovne škole. Kroz osam pedagoških radionica cilj je bio učenike educirati o tome što je nasilje, ukazati na posljedice nasilnog ponašanja te pokazati učenicima različite načine reagiranja u pojedinim konfliktnim situacijama. Provedena je anketa prije početka istraživanja iz koje je zaključeno kako učenici imaju povjerenja u nastavnike i pedagoge pa bi trebalo na adekvatan način osigurati poticajno i sigurno školsko okružje. U poglavlju koje se odnosi na tijek istraživanja prikazani su detaljni opisi radionica. Svako poglavlje započinje donošenjem ciljeva radionice, opisan je tijek aktivnosti, promišljanja, zaključci te na kraju evaluacija. Prikazana su mišljenja kritičke prijateljice koja uvelike pridonose unapređenju vlastite prakse kroz različite savijete, prijedloge te kritike. Učenici su tijekom radionica pokazali spremnost na suradnju, rado su iznosili svoja razmišljanja, a najviše ih se dojmio kreativan dio istraživanja jer su mogli pokazati svoja umijeća i sposobnosti. Međusobno razumijevanje, naučiti reagirati u pojedinim situacijama, poticati dijalog i nenasilnu komunikaciju putovi su koji kreću prema nenasilju i sigurnoj okolini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Pavošević, Barbara
Odgoj za nenasilje, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Pavošević, B. (2013) 'Odgoj za nenasilje', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavo\v{s}evi\'{c}, Barbara}, year = {2013}, pages = {98}, keywords = {nasilje, nasilnik, \v{z}rtva, odgoj, nenasilna komunikacija, suradnja}, title = {Odgoj za nenasilje}, keyword = {nasilje, nasilnik, \v{z}rtva, odgoj, nenasilna komunikacija, suradnja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavo\v{s}evi\'{c}, Barbara}, year = {2013}, pages = {98}, keywords = {bully, victim, education, nonviolent communication, cooperation}, title = {Nonviolence education}, keyword = {bully, victim, education, nonviolent communication, cooperation}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font