Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679344

Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo


Bognar, Branko
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo // Metodički ogledi, 10 (2003), 2; 9-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 679344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo
(School in transition from industrial to post-industrial society)

Autori
Bognar, Branko

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 10 (2003), 2; 9-24

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komunikacija ; škola ; postindustrijsko društvo ; učenik ; učitelj
(communication ; postindustrial society ; scholar ; school ; teacher)

Sažetak
U razvijenim zemljama krajem XX. Stoljeća dogodile su se značajne društvene promjene koje su se očitovale u mnogim segmentima suvremenog društva. Posebno su značajne promjene u školstvu. Škole u postindustrijskom društvu transformiraju se od institucija za elementarno opismenjivanje koje razvijaju poslušnost i nekreativnost u institucije u kojima se uvažavaju potrebe i cjelovitost individualnih mogućnosti njenih korisnika. Da bi se to moglo ostvariti umjesto predavačkog pristupa prihvaća se narativni pristup u kojem sudionici odgojnog procesa u lokalnom kontekstu stvaraju svoju (pri)povijest - kulturu uvažavajući pri tome i sve ostale pripovijesti koje svojom raznolikošću doprinose obogaćivanju ljudske prirode - kulture. U suvremenom postindustrijskom društvu profesionalna uloga učitelja ne može se svesti na ulogu službenika čija je osnovna zadaća ostvarivanje tuđih ideje i naputaka, već se od učitelja očekuje da bude kreativan, refleksivan, kritički orijentiran profesionalac, učitelj akcijski istraživač, a od škole da bude u isto vrijeme mjesto učenja kako djece tako i odraslih. Za novu profesionalnu ulogu učitelja bitno je razumjeti svoje sugovornike (učenike) i postići s njima dogovor oko zajedničkih ciljeva. Dakle, uspješnost odgojnog djelovanja ovisi o uspješnosti komunikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo // Metodički ogledi, 10 (2003), 2; 9-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bognar, B. (2003) Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo. Metodički ogledi, 10 (2), 9-24.
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2003}, pages = {9-24}, keywords = {komunikacija, \v{s}kola, postindustrijsko dru\v{s}tvo, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {10}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {\v{S}kola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko dru\v{s}tvo}, keyword = {komunikacija, \v{s}kola, postindustrijsko dru\v{s}tvo, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2003}, pages = {9-24}, keywords = {communication, postindustrial society, scholar, school, teacher}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {10}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {School in transition from industrial to post-industrial society}, keyword = {communication, postindustrial society, scholar, school, teacher} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font