Pregled bibliografske jedinice broj: 679344
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo // Metodički ogledi, 10 (2003), 2; 9-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 679344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo
(School in transition from industrial to post-industrial society)
Autori
Bognar, Branko
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 10
(2003), 2;
9-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacija ; škola ; postindustrijsko društvo ; učenik ; učitelj
(communication ; postindustrial society ; scholar ; school ; teacher)
Sažetak
U razvijenim zemljama krajem XX. Stoljeća dogodile su se značajne društvene promjene koje su se očitovale u mnogim segmentima suvremenog društva. Posebno su značajne promjene u školstvu. Škole u postindustrijskom društvu transformiraju se od institucija za elementarno opismenjivanje koje razvijaju poslušnost i nekreativnost u institucije u kojima se uvažavaju potrebe i cjelovitost individualnih mogućnosti njenih korisnika. Da bi se to moglo ostvariti umjesto predavačkog pristupa prihvaća se narativni pristup u kojem sudionici odgojnog procesa u lokalnom kontekstu stvaraju svoju (pri)povijest - kulturu uvažavajući pri tome i sve ostale pripovijesti koje svojom raznolikošću doprinose obogaćivanju ljudske prirode - kulture. U suvremenom postindustrijskom društvu profesionalna uloga učitelja ne može se svesti na ulogu službenika čija je osnovna zadaća ostvarivanje tuđih ideje i naputaka, već se od učitelja očekuje da bude kreativan, refleksivan, kritički orijentiran profesionalac, učitelj akcijski istraživač, a od škole da bude u isto vrijeme mjesto učenja kako djece tako i odraslih. Za novu profesionalnu ulogu učitelja bitno je razumjeti svoje sugovornike (učenike) i postići s njima dogovor oko zajedničkih ciljeva. Dakle, uspješnost odgojnog djelovanja ovisi o uspješnosti komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)