Pregled bibliografske jedinice broj: 679332
Problem kauzalnosti i vremena u empirijskoj znanosti o odgoju
Problem kauzalnosti i vremena u empirijskoj znanosti o odgoju // Metodički ogledi, 9 (2002), 2; 19-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 679332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem kauzalnosti i vremena u empirijskoj znanosti o odgoju
(Problem of causality and time in emprical education science)
Autori
Bognar, Branko
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 9
(2002), 2;
19-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metodologija ; futurologija ; pedagogija ; filozofija odgoja ; filozofija znanosti
(methodology ; futurology ; pedagogy ; philosophy of education ; philosophy of science)
Sažetak
U Hrvatskoj se dugo vremena empirijska znanost o odgoju smatrala jedinim ozbiljnim znanstvenim pristupom. Većina znanstvenih istraživanja vršena je po znanstvenoj metodologiji koja je nastojala biti što bliža prirodnim znanostima. Unatoč zahtjevu za znanstvenom egzaktnošću, neki od temeljnih pojmova prihvaćeni su bez veće rasprave i promišljanja. Problem zakonitosti, iz njega proizašao problem kauzalne metode, a u širem smislu i “futurologijske pedagogije” čine najvažnija polazišta empirijske znanosti. Unatoč zahtjevu da se sve mora dokazati, upravo preko tih problema se prelazi s nekoliko jednostavnih definicija i nastavlja s građenjem “ozbiljne znanosti”. Ova rasprava nastoji postaviti pitanja o polazišnim postavkama empirijske znanosti o odgoju i ukazati na njihove proturječnosti koje se ne daju razriješiti unutar nje same.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)