Pregled bibliografske jedinice broj: 679320
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 47 (2001), 6; 45-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 679320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima
(Critical-emancipatoray approach to action research)
Autori
Bognar, Branko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 47
(2001), 6;
45-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akcijska istraživanja ; znenstvene paradigme ; kritičko-emancipacijski pristup
(action research ; scientific paradigms ; critical-emancipatory approach)
Sažetak
Uloga učitelja kao akcijskog istraživača još uvijek je nedovoljno cijenjena i poticana kako u pripremanju studenata učiteljskih fakulteta, tako i u stručnom usavršavanju zaposlenih učitelja. Učitelji se kod nas najčešće smatraju posrednicima ili tehničarima čija je zadaća pripremanja i vođenja nastave na temelju razrađenih uputa eksperata izvan same škole. Njihova uloga je više zanatska, a manje profesionalna i stvaralačka. Akcijska istraživanja omogućuju učiteljima da zajedno s drugim sudionicima odgojnog procesa (učenici, roditelji, sustručnjaci) započnu promjene sa svrhom unaprjeđivanja odgojne prakse, ali i osobne emancipacije. Emancipacija podrazumijeva oslobađanje od nevidljivih ograničenja predrasuda, navika, prisile i ideologije. (Carr, W. i Kemmis, S./1986, str. 192) Poticanjem učitelja da provode akcijska istraživanja omogućilo bi se: 1. permanentno stručno usavršavanje učitelja, 2. promjene u školama «odozdo». 3. profesionalizacija učiteljskog poziva i 4. povezivanje teorije i prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)