Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679320

Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima


Bognar, Branko
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 47 (2001), 6; 45-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 679320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima
(Critical-emancipatoray approach to action research)

Autori
Bognar, Branko

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 47 (2001), 6; 45-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
akcijska istraživanja ; znenstvene paradigme ; kritičko-emancipacijski pristup
(action research ; scientific paradigms ; critical-emancipatory approach)

Sažetak
Uloga učitelja kao akcijskog istraživača još uvijek je nedovoljno cijenjena i poticana kako u pripremanju studenata učiteljskih fakulteta, tako i u stručnom usavršavanju zaposlenih učitelja. Učitelji se kod nas najčešće smatraju posrednicima ili tehničarima čija je zadaća pripremanja i vođenja nastave na temelju razrađenih uputa eksperata izvan same škole. Njihova uloga je više zanatska, a manje profesionalna i stvaralačka. Akcijska istraživanja omogućuju učiteljima da zajedno s drugim sudionicima odgojnog procesa (učenici, roditelji, sustručnjaci) započnu promjene sa svrhom unaprjeđivanja odgojne prakse, ali i osobne emancipacije. Emancipacija podrazumijeva oslobađanje od nevidljivih ograničenja predrasuda, navika, prisile i ideologije. (Carr, W. i Kemmis, S./1986, str. 192) Poticanjem učitelja da provode akcijska istraživanja omogućilo bi se: 1. permanentno stručno usavršavanje učitelja, 2. promjene u školama «odozdo». 3. profesionalizacija učiteljskog poziva i 4. povezivanje teorije i prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 47 (2001), 6; 45-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bognar, B. (2001) Kritičko-emancipacijski pristup akcijskim istraživanjima. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 47 (6), 45-60.
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2001}, pages = {45-60}, keywords = {akcijska istra\v{z}ivanja, znenstvene paradigme, kriti\v{c}ko-emancipacijski pristup}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {47}, number = {6}, issn = {0044-4855}, title = {Kriti\v{c}ko-emancipacijski pristup akcijskim istra\v{z}ivanjima}, keyword = {akcijska istra\v{z}ivanja, znenstvene paradigme, kriti\v{c}ko-emancipacijski pristup} }
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2001}, pages = {45-60}, keywords = {action research, scientific paradigms, critical-emancipatory approach}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {47}, number = {6}, issn = {0044-4855}, title = {Critical-emancipatoray approach to action research}, keyword = {action research, scientific paradigms, critical-emancipatory approach} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font