Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679309

Kritičko-emancipacijski pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole


Bognar, Branko
Kritičko-emancipacijski pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, 2003., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 679309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko-emancipacijski pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole
(Critical-emancipatory approach to teachers' professional development in primary school)

Autori
Bognar, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.05

Godina
2003

Stranica
334

Mentor
Jurić, Vladimir

Ključne riječi
pedagoška vizija ; emancipacija ; kritičko mišljenje ; postomoderna ; zajednica učenja ; refleksivni praktičar ; kritička društvena znanost ; akcijska istraživanja ; stručno usavršavanje učitelja ; kritičko prijateljstvo
(pedagogical vision ; emancipation ; critical thinking ; postmodernity ; learning community ; reflective practitioner ; critical social science ; action research ; teachers' development ; critical friendship)

Sažetak
Uloga učitelja kao akcijskog istraživača još je nedovoljno vrednovana i poticana kako u pripremanju studenata učiteljskih fakulteta, tako i u stručnom usavršavanju zaposlenih učitelja. Učitelji se kod nas najčešće smatraju posrednicima ili tehničarima čija je zadaća pripremanje i vođenje nastave na temelju razrađenih uputa eksperata izvan same škole. Njihova uloga je više zanatska, a manje profesionalna i stvaralačka. Akcijska istraživanja omogućuju učiteljima da zajedno s drugim sudionicima odgojnog procesa (učenici, roditelji, sustručnjaci) započnu promjene sa svrhom unapređivanja odgojne prakse, ali i osobne emancipacije. Emancipacija podrazumijeva oslobađanje od besmislenih ograničenja i predrasuda, navika, prisile i ideologije. Kako bi preuzeli ulogu akcijskog istraživača učitelji prvo moraju postati refleksivni praktičari. U tom nastojanju učiteljima je potrebna pomoć kritičkih prijatelja i mentora. Važna je podrška ravnatelja i stručnih suradnika. U ovom istraživanju skupina učitelja je stvorila zajednicu učenja u kojoj su postigli sljedeće: • permanentno stručno usavršavanje, • kritičko promišljanje postojeće škole, • stvaranje zajedničke pedagoške vizije, • populariziranje akcijskih istraživanja. Uloga akcijskog istraživača pokazala se nedostižnom za većinu sudionica, ali unatoč tome neke učiteljice su provele akcijska istraživanja u kojima su autonomno osmišljavale i unapređivale svoju praksu. Ostvarivanje akcijskih istraživanja je vrlo težak posao koji zahtijeva višu razinu profesionalnosti. Najvažnija motivacija učitelja u tom poslu trebaju biti njihove vrijednosti i pedagoške vizije, ali veću profesionalnost treba više platiti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Avatar Url Vladimir Jurić (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Kritičko-emancipacijski pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, 2003., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Bognar, B. (2003) 'Kritičko-emancipacijski pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bognar, Branko}, year = {2003}, pages = {334}, keywords = {pedago\v{s}ka vizija, emancipacija, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, postomoderna, zajednica u\v{c}enja, refleksivni prakti\v{c}ar, kriti\v{c}ka dru\v{s}tvena znanost, akcijska istra\v{z}ivanja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, kriti\v{c}ko prijateljstvo}, title = {Kriti\v{c}ko-emancipacijski pristup stru\v{c}nom usavr\v{s}avanju u\v{c}itelja osnovne \v{s}kole}, keyword = {pedago\v{s}ka vizija, emancipacija, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, postomoderna, zajednica u\v{c}enja, refleksivni prakti\v{c}ar, kriti\v{c}ka dru\v{s}tvena znanost, akcijska istra\v{z}ivanja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, kriti\v{c}ko prijateljstvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bognar, Branko}, year = {2003}, pages = {334}, keywords = {pedagogical vision, emancipation, critical thinking, postmodernity, learning community, reflective practitioner, critical social science, action research, teachers' development, critical friendship}, title = {Critical-emancipatory approach to teachers' professional development in primary school}, keyword = {pedagogical vision, emancipation, critical thinking, postmodernity, learning community, reflective practitioner, critical social science, action research, teachers' development, critical friendship}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font