Pregled bibliografske jedinice broj: 679283
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu // Pedagogija i kultura (svezak 1) / Hrvatić, Neven, Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 100-110
CROSBI ID: 679283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu
(Pedagogy on the Way towards Pluralism of Scientific Paradigms and Creativity)
Autori
Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija i kultura (svezak 1)
Urednik/ci
Hrvatić, Neven, Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
100-110
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvaralaštvo
(pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity)
Sažetak
Unatoč dominaciji pozitivističke paradigme u našim znanstvenim istraživanjima, u posljednje vrijeme javlja se ideja o pomirenju između kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Podjela na kvantitativna i kvalitativna istraživanja utemeljena je na pretpostavci da su znanstvene paradigme određene prije svega istraživačkim metodama. Međutim, metodologija je tek jedno od tri aksiomatska područja (ontološko, epistemološko, metodološko i aksiološko) na kojima se temelji bilo koja znanstvena paradigma. To znači da su paradigme (npr. pozitivistička, postpozitivistička, kritičko-teorijska, konstruktivistička i sudjelujuća paradigma) određene prije svega filozofskim polazištima, a ne istraživačkim metodama. Smatramo važnim u suvremenim pedagogijskim istraživanjima poštivati pluralizam znanstvenih paradigmi, ali je još važnije njegovati stvaralaštvo. Jedino unutar stvaralačkog – praktičko-kritičkog djelovanja znanost postaje dio povijesnog procesa čovjekova postajanja čovjekom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)