Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679283

Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu


Bognar, Branko
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu // Pedagogija i kultura (svezak 1) / Hrvatić, Neven, Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 100-110


CROSBI ID: 679283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu
(Pedagogy on the Way towards Pluralism of Scientific Paradigms and Creativity)

Autori
Bognar, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Pedagogija i kultura (svezak 1)

Urednik/ci
Hrvatić, Neven, Klapan, Anita

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
100-110

ISBN
978-953-99167-4-7

Ključne riječi
pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvaralaštvo
(pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity)

Sažetak
Unatoč dominaciji pozitivističke paradigme u našim znanstvenim istraživanjima, u posljednje vrijeme javlja se ideja o pomirenju između kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Podjela na kvantitativna i kvalitativna istraživanja utemeljena je na pretpostavci da su znanstvene paradigme određene prije svega istraživačkim metodama. Međutim, metodologija je tek jedno od tri aksiomatska područja (ontološko, epistemološko, metodološko i aksiološko) na kojima se temelji bilo koja znanstvena paradigma. To znači da su paradigme (npr. pozitivistička, postpozitivistička, kritičko-teorijska, konstruktivistička i sudjelujuća paradigma) određene prije svega filozofskim polazištima, a ne istraživačkim metodama. Smatramo važnim u suvremenim pedagogijskim istraživanjima poštivati pluralizam znanstvenih paradigmi, ali je još važnije njegovati stvaralaštvo. Jedino unutar stvaralačkog – praktičko-kritičkog djelovanja znanost postaje dio povijesnog procesa čovjekova postajanja čovjekom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu // Pedagogija i kultura (svezak 1) / Hrvatić, Neven, Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 100-110
Bognar, B. (2012) Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu. U: Hrvatić, Neven, Klapan, Anita (ur.) Pedagogija i kultura (svezak 1). Zagreb, Hrvatsko pedagogijsko društvo, str. 100-110.
@inbook{inbook, author = {Bognar, Branko}, year = {2012}, pages = {100-110}, keywords = {pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvarala\v{s}tvo}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvarala\v{s}tvu}, keyword = {pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvarala\v{s}tvo}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Bognar, Branko}, year = {2012}, pages = {100-110}, keywords = {pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {Pedagogy on the Way towards Pluralism of Scientific Paradigms and Creativity}, keyword = {pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font