Pregled bibliografske jedinice broj: 679255
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike // Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013. str. 182-191 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 679255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike
(Students' strategies for solving non-traditional physics problems)
Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2013, 182-191
Skup
XI. hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 26.03.2013. - 28.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studentske strategije; problemsko rješavanje; netradicionalni fizikalni problemi
(students' strategies; problem solving; non-traditional physics problems)
Sažetak
S dugoročnim ciljem razumijevanja načina na koji učenici i studenti shvaćaju i koriste pojmove iz fizike te pronalaženja metoda za što učinkovitije poučavanje, po prvi puta su opsežnije istraživane učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike. To su problemi koji se odlikuju, primjerice, nedosljednim, nebitnim ili nepotpunim podacima te nerealnim ili višestrukim rješenjima, čime se potiču značajke znanstvenog procesa kao što su planiranje i analiza. Istraživanjem je obuhvaćeno 303 srednjoškolca i 55 studenata te 48 nastavnika fizike Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da standardna nastava u dovoljnoj mjeri ne razvija sposobnost kritičnog razmišljanja potrebnu za rješavanje netradicionalnih problema, uz niz specifičnih poteškoća prilikom povezivanja pojedinih reprezentacija s odgovarajućim fizikalnim konceptima, pri čemu praktična i konceptualna znanja nisu u znatnoj mjeri povezana sa stupnjem obrazovanja i tradicionalnim kurikulumom. Nastavnici u pravilu precjenjuju učeničko razumijevanje koncepata dok analiza udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava pokazuje prevladavajuću zastupljenost tradicionalnih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za fiziku, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku