Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679255

Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike


Erceg, Nataša; Aviani, Ivica
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike // Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013. str. 182-191 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 679255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike
(Students' strategies for solving non-traditional physics problems)

Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost / Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2013, 182-191

Skup
XI. hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 26.03.2013. - 28.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
studentske strategije; problemsko rješavanje; netradicionalni fizikalni problemi
(students' strategies; problem solving; non-traditional physics problems)

Sažetak
S dugoročnim ciljem razumijevanja načina na koji učenici i studenti shvaćaju i koriste pojmove iz fizike te pronalaženja metoda za što učinkovitije poučavanje, po prvi puta su opsežnije istraživane učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike. To su problemi koji se odlikuju, primjerice, nedosljednim, nebitnim ili nepotpunim podacima te nerealnim ili višestrukim rješenjima, čime se potiču značajke znanstvenog procesa kao što su planiranje i analiza. Istraživanjem je obuhvaćeno 303 srednjoškolca i 55 studenata te 48 nastavnika fizike Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da standardna nastava u dovoljnoj mjeri ne razvija sposobnost kritičnog razmišljanja potrebnu za rješavanje netradicionalnih problema, uz niz specifičnih poteškoća prilikom povezivanja pojedinih reprezentacija s odgovarajućim fizikalnim konceptima, pri čemu praktična i konceptualna znanja nisu u znatnoj mjeri povezana sa stupnjem obrazovanja i tradicionalnim kurikulumom. Nastavnici u pravilu precjenjuju učeničko razumijevanje koncepata dok analiza udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava pokazuje prevladavajuću zastupljenost tradicionalnih problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za fiziku, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku

Profili:

Avatar Url Ivica Aviani (autor)

Avatar Url Nataša Erceg (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Erceg, Nataša; Aviani, Ivica
Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike // Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013. str. 182-191 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Erceg, N. & Aviani, I. (2013) Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike. U: Pećina, P. (ur.)Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Nastava fizike i interdisciplinarnost.
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2013}, pages = {182-191}, keywords = {studentske strategije, problemsko rje\v{s}avanje, netradicionalni fizikalni problemi}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke i studentske strategije rje\v{s}avanja netradicionalnih problema iz fizike}, keyword = {studentske strategije, problemsko rje\v{s}avanje, netradicionalni fizikalni problemi}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2013}, pages = {182-191}, keywords = {students' strategies, problem solving, non-traditional physics problems}, title = {Students' strategies for solving non-traditional physics problems}, keyword = {students' strategies, problem solving, non-traditional physics problems}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font