Pregled bibliografske jedinice broj: 679213
Spremnost na promjenu kod mladih s problemima u ponašanju
Spremnost na promjenu kod mladih s problemima u ponašanju // Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju / Vladović, Sanja (ur.).
Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske, 2012. str. 79-94
CROSBI ID: 679213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost na promjenu kod mladih s problemima u ponašanju
(Readiness to change in youth with behavior problems)
Autori
Ratkajec Gašević, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju
Urednik/ci
Vladović, Sanja
Izdavač
Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
79-94
ISBN
978-953-7790-02-8
Ključne riječi
spremnost na promjenu, kvalitativna analiza
(readiness to change, qulitative analysis)
Sažetak
Cilj ovog rada usmjeren je na stjecanje uvida u promišaljanja i razumijevanje mladih o promjeni te u doživljaj intervencije kao potencijalnog oblika pomoći u toj promjeni. Za postizanje cilja odabrana je kvalitativna metodologija. Spoznaje se temelje na sedam polustrukturiranih intervjua s mladima koji su nakon počinjenja kaznenog djela bili uključeni u tretman, točnije u posebnu obvezu uključivanja u individualni ili grupni psihosocijani tretman u savjetovalištu za mlade. Na prvoj razini analize određeno je sedam tema: doživljaj promjene, obrasci ponašanja koje bi mladi željeli promijeniti, postupak kao pokretač promjene, misli koje prate promjenu, aspekti važni za promjenu, značaj osoba pri promjeni te posebna obveza kao pokretač promjene. No, u radu je prikazana druga razina analize kroz ključne poruke sudionika istraživanja povezane s promjenom ponašanja. Mladi doživljavaju promjenu složeno i višerazinski uzimajući u obzir i razvojnu dimenziju. Nadalje, naglašavaju važnost vremenske dimenzije i pri postizanju i pri održavanju promjene. Zastupljena je prožetost internalnih i eksternalnih čimbenika. Na temelju intervjua moguće je zaključiti kako promjena nije lagana te mladi najčešće nisu svjesni samog procesa promjene. Općenito, postoji teškoća u introspekciji i opisu tijeka promjene re u prepoznavanju novih obrazaca ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Gabrijela Ratkajec Gašević
(autor)