Pregled bibliografske jedinice broj: 679028
Ideja antropologije i odgojna stvarnost
Ideja antropologije i odgojna stvarnost // Acta Iadertina, 9 (2012), 89-90 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 679028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ideja antropologije i odgojna stvarnost
(The Idea of Anthropology and the Reality of Education)
Autori
Vučetić, Marko ; Jagić, Stjepan
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 9
(2012);
89-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
antropologija; odgoj; vrijednosti; individualizam; kolektivizam
(anthropology; education; values; individualism; collectivism)
Sažetak
Autori problematiziraju tri različite filozofijske ideje o čovjeku kojima odgovaraju tri različita odgojna modela. Prvi model je model radikalnog individualizma koji ne priznaje nikakvu vrijednost drugog bića (F. Nietzsche). Takvo biće nužno odgaja sebe samoga. Drugi model je model različitih figura prijatelja i neprijatelja (J. Derrida). Ovome modelu odgovara odgoj u funkciji javne ili politički posredovane stvarnosti. Konačno, treći model je model antropologije vrijednosti (P. Vuk-Pavlović). Autori pokazuju kako upravo u ovom potonjem modelu do izražaja dolazi komplementarnost antropološkog i odgojnog područja. Njime se izbjegavaju napetosti između ideje individualizma i kolektivizma, osobnog i socijalnog, prijateljskog i neprijateljskog, a čovjeka se promatra kao primatelja i davatelja vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA - Sociological abstracts, San Diego, USA
- CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts, Diego, USA
- EBSCO's SocINDEX, Ipswich, USA