Pregled bibliografske jedinice broj: 678620
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima // Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka. / Požek, Miroslav i sur. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2013. str. 60-60 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 678620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima
(An investigation of student understanding of graphs in different contexts)
Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Milin-Šipuš, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka.
/ Požek, Miroslav i sur. - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2013, 60-60
ISBN
978-953-7178-15-4
Skup
Osmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06.10.2013. - 08.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
grafovi; nastava fizike; nagib; površina
(graphs; physics teaching; slope; area)
Sažetak
Transfer znanja često se smatra jednim od glavnih ishoda obrazovanja te važnim indikatorom uspješnosti obrazovnog sustava. No, mnoge studije u svijetu ukazuju na to da transfer znanja u obrazovnoj praksi često izostaje ili nije na očekivanom nivou. Iako učenici i studenti mogu savladati određene sadržaje u jednom kontekstu ili unutar jedne discipline, nije sigurno da će time automatski znati primijeniti ta znanja u drugim kontekstima, različitim od onog u kojem je znanje originalno usvojeno. Bit će prezentirani rezultati istraživanja studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima, provedenog na 389 studenata prve godine s Fizičkog i Matematičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu. Studenti su bili testirani testom koji je sadržavao osam skupova od po tri paralelna zadatka. U svakom pojedinom skupu zadaci su zahtijevali jednak matematički postupak, ali su imali različite kontekste: jedan je bio direktan matematički zadatak, drugi fizikalni (kinematički), a treći je uključivao neki drugačiji kontekst (ekonomija, biologija, svakodnevni život, itd.). Podaci su analizirani Raschovom analizom, te su određene i uspoređene srednje težine zadataka po područjima. Rezultati pokazuju različitu uspješnost studenata ovisno o području, te ukazuju na značajne razlike u njihovom razumijevanju koncepata nagiba grafa i površine ispod grafa. Koncept nagiba pokazuje puno manju varijabilnost kroz područja u odnosu na koncept površine ispod grafa. Analiza obrazloženja koja su studenti dali uz odgovore daje uvid u njihove strategije zaključivanja o grafovima, te ukazuje na to da odabrana strategija najčešće ovisi o kontekstu zadatka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb