Pregled bibliografske jedinice broj: 678548
Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja
Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 678548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja
(Parents' estimation of childrens' language development)
Autori
Pilatuš, Manuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.10
Godina
2013
Stranica
48
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena
Ključne riječi
rana intervencija; roditeljska procjena; jezično – govorni razvoj; portugalski jezik
(early intervention; parent's estimation; speech – language development; portuguese language)
Sažetak
S obzirom na obilježja jezično – govornog razvoja unutar dobi od 3, 4 i 5 godina kao i činjenicu da se roditeljska procjena može razlikovati u odnosu na vrstu i količinu ponašanja i pojava koje vrednuju kod svoga djeteta, cilj je ovoga rada ispitati kako roditelji procjenjuju jezično- govorni razvoj svoje djece. Postavlja se pitanje razlikuje li se način roditeljske procjene jezično-govornog razvoja djece u dobi od 3, 4 i 5 godina s obzirom na različite jezične sastavnice te razlikuje li se, prema tome, roditeljska procjena jezično-govornog razvoja djece u dobi od 3, 4 i 5 godina u hrvatskom i portugalskom jeziku. Osim toga, u ovom radu će se ispitati postoje li razlike u načinu roditeljske procjene s obzirom na spol djeteta kao i eventualno postojanje razlika uvjetovano geografskim položajem ispitanika. U istraživanju je sudjelovalo 364 roditelja s područja 9 županija Republike Hrvatske. Podatci su obrađeni programom za statističku analizu IBM SPSS Statistics, inačica 20. Rezultati pokazuju da roditelji trogodišnjaka najviše vrednuju jezične promjene i ponašanja koja se odnose na morfosintaksu, roditelji četverogodišnjaka ona koja se odnose na semantiku, a roditelji petogodišnjaka najveću pozornost pridaju procesima vezanima uz razvoj metajezika. Također, nisu zabilježene razlike između roditeljske procjene u hrvatskom i portugalskom jeziku, kao ni razlike koje se odnose na spol djeteta. U usporedbi županija, razlike su zamijećene na određenim varijablama za sve tri dobi (3, 4 i 5 godina).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(mentor)