Pregled bibliografske jedinice broj: 678538
Roditeljska procjena jezično-govornog razvoja kod djece urednog jezično-govornog razvoja i kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
Roditeljska procjena jezično-govornog razvoja kod djece urednog jezično-govornog razvoja i kod djece s posebnim jezičnim teškoćama, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 678538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska procjena jezično-govornog razvoja kod djece urednog jezično-govornog razvoja i kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
(Parental assessment of speech and language development in typically developing children and in children with specific language impairment)
Autori
Darija Novosel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.10
Godina
2013
Stranica
44
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena
Ključne riječi
roditeljska procjena; uredan jezično-govorni razvoj; posebne jezične teškoće
(parental assessment; typically developing children; specific language impairment)
Sažetak
Roditeljska procjena pristup je koji se u proučavanju jezičnog razvoja i otkrivanju djece s jezičnim teškoćama koristi već dugi niz godina. Međutim, većina ljestvica roditeljske procjene i istraživanja vezana uz iste usmjerena su na populaciju djece mlađe od tri godine. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako roditelji procjenjuju jezično-govorni razvoj u dobi nakon treće godine. U istraživanju su sudjelovali roditelji djece urednog jezično-govornog razvoja (UJGR) i roditelji djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) u dobi od 3, 4 i 5 godina. Informacije od roditelja prikupljene su pomoću upitnika o dječjem jezično-govornom razvoju koji su preuzeti iz istraživanja o roditeljskoj procjeni jezično- govornog razvoja koje je provedeno u Portugalu (Santos i sur., 2013) te su prevedeni i prilagođeni za hrvatski jezik. Podatci od roditelja djece UJGR-a prikupljeni su u suradnji s dječjim vrtićima iz 9 različitih županija, a podatci od roditelja djece s PJT-om prikupljeni su u suradnji s logopedima iz Poliklinike Suvag u Karlovcu, Doma zdravlja Zagreb – Centar te privatnog logopedskog kabineta „Lopsi“. Podatci iz upitnika obrađeni su u programu SPSS Statistics 20. Kako bi se dobili odgovori na postavljena istraživačka pitanja provedena je deskriptivna statistika, t-test za nezavisne uzorke i izračunate su korelacije. Dobiveni rezultati pokazuju da roditelji djece UJGR-a u dobi od 3, 4 i 5 godina najviše uočavaju manje složena jezična ponašanja te da se povezanost između sastavnica u procjeni smanjuje s porastom dobi. Rezultati pokazuju i da se roditeljska procjena kod djece UJGR-a ne razlikuje s obzirom na razinu obrazovanja. Usporedbom procjene roditelja djece UJGR-a i roditelja djece s PJT-om dobiveno je da postoji statistički značajna razlika u procjeni jezičnih ponašanja između ove dvije skupine roditelja na način da roditelji djece s PJT-om procjenjuju da njihova djeca proizvode manje jezičnih ponašanja koja se očekuju u određenoj dobi. Zaključak rada jest da na roditeljsku procjenu utječe složenost jezičnih ponašanja te da roditelji djece s PJT-om imaju dobru percepciju jezičnih sposobnosti svoje djece.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(mentor)