Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 678265

Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?


Kašić, Biljana
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji? // Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 678265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?
(Towards a Critical Knowledge: Gender-Sensitive Education in the Abyss or an Illusion?)

Autori
Kašić, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.11.2013. - 27.11.2013

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
feministička kritika znanja; rodno osjetljivo obrazovanje
(feminist critical knowledge; gender-sensitive education)

Sažetak
Nakana izlaganja je pokušati propitati dosege rodno osjetljivog obrazovanja onkraj njegove diskursne samorazumljivosti i ideološke zaštite od strane politički ustanovljenih mehanizama gender meanstreaminga. S jedne strane graničnost provedbe rodno osjetljivog obrazovanja u izravnoj je sprezi s činiteljima, modusima i ciljevima neoliberalne proizvodnje znanja koji afirmiraju uskopragmatična, funkcionalna i ekspertna znanja o spolnoj/rodnoj tematici (Alvanoudi, Hemmings, Brown, Jalušič), a s druge strane s okolnostima unutar kojih je „rat protiv rodne ideologije“ postao simboličko, iako zamaskirano mjesto poništenja ideje o spolnoj/rodnoj jednakosti. Drugim riječima, unatoč zornim pomacima u području normativnog diskursa o rodnim pitanjima u hrvatskom kontekstu, patrijarhalna ideologija i dalje je učinkovita. Na predlošku feminističkog zahtjeva o neodvojivosti politike spoznaje od politike lokacije (hooks, Lauretis, ) u izlaganju se istražuju tri procesa važna za ovu analizu: proces samorefleksije i artikulacija znanja, „pedagogija nelagode“ (Boler, Zembylas) i dekoloniziranje spoznaje te epistemološki zahtjev za transdisciplinarnošću i radikalizacija obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890667-0659 - Rod i nacija: feministička etnografija i postkolonijalna historiografija (Jambrešić-Kirin, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biljana Kašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kašić, Biljana
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji? // Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kašić, B. (2013) Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?. U: Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike.
@article{article, author = {Ka\v{s}i\'{c}, Biljana}, year = {2013}, keywords = {feministi\v{c}ka kritika znanja, rodno osjetljivo obrazovanje}, title = {Prema kriti\v{c}kom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?}, keyword = {feministi\v{c}ka kritika znanja, rodno osjetljivo obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ka\v{s}i\'{c}, Biljana}, year = {2013}, keywords = {feminist critical knowledge, gender-sensitive education}, title = {Towards a Critical Knowledge: Gender-Sensitive Education in the Abyss or an Illusion?}, keyword = {feminist critical knowledge, gender-sensitive education}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font