Pregled bibliografske jedinice broj: 678265
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji? // Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 678265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?
(Towards a Critical Knowledge: Gender-Sensitive Education in the Abyss or an Illusion?)
Autori
Kašić, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.11.2013. - 27.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
feministička kritika znanja; rodno osjetljivo obrazovanje
(feminist critical knowledge; gender-sensitive education)
Sažetak
Nakana izlaganja je pokušati propitati dosege rodno osjetljivog obrazovanja onkraj njegove diskursne samorazumljivosti i ideološke zaštite od strane politički ustanovljenih mehanizama gender meanstreaminga. S jedne strane graničnost provedbe rodno osjetljivog obrazovanja u izravnoj je sprezi s činiteljima, modusima i ciljevima neoliberalne proizvodnje znanja koji afirmiraju uskopragmatična, funkcionalna i ekspertna znanja o spolnoj/rodnoj tematici (Alvanoudi, Hemmings, Brown, Jalušič), a s druge strane s okolnostima unutar kojih je „rat protiv rodne ideologije“ postao simboličko, iako zamaskirano mjesto poništenja ideje o spolnoj/rodnoj jednakosti. Drugim riječima, unatoč zornim pomacima u području normativnog diskursa o rodnim pitanjima u hrvatskom kontekstu, patrijarhalna ideologija i dalje je učinkovita. Na predlošku feminističkog zahtjeva o neodvojivosti politike spoznaje od politike lokacije (hooks, Lauretis, ) u izlaganju se istražuju tri procesa važna za ovu analizu: proces samorefleksije i artikulacija znanja, „pedagogija nelagode“ (Boler, Zembylas) i dekoloniziranje spoznaje te epistemološki zahtjev za transdisciplinarnošću i radikalizacija obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0659 - Rod i nacija: feministička etnografija i postkolonijalna historiografija (Jambrešić-Kirin, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Biljana Kašić
(autor)