Pregled bibliografske jedinice broj: 67777
Primjena elektroničke trgovine kao moguće sredstvo jačanja tržišne pozicije hrvatske maloprodaje
Primjena elektroničke trgovine kao moguće sredstvo jačanja tržišne pozicije hrvatske maloprodaje // Ekonomska istraživanja, 13 (2000), 1; 71-84 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 67777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena elektroničke trgovine kao moguće sredstvo jačanja tržišne pozicije hrvatske maloprodaje
(Application of the Electronic Trade as Possible Mean for Strengthening the Market Position of the Croatian Retail Trade)
Autori
Anić, Ivan Damir ; Njavro, Đuro
Izvornik
Ekonomska istraživanja (1331-677X) 13
(2000), 1;
71-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Internet tehnologija; elektroničko poslovanje; ograničenja i prednosti elektronske trgovine; konkurentnost i elektronska trgovina
(Internet technology; electronic business; obstacles and benefits derived from electronic commerce; competitive advantages and electronic commerce)
Sažetak
Internet je najveća svjetska računalna mreža koju karakterizira odsustvo državnog monopola, otvorenost, brza, jednostavna i relativno jeftina globalna komunikacija, pravna nereguliranost i široka primjena. Zbog svojih karakteristika Internet se širi velikom brzinom i sve više postaje bitno sredstvo za vođenje poslovnih procesa. Koristi koje donosi Internet tehnologija mogu se izraziti u prihodima, uštedama u poslovanju, jednostavnosti i brzini obavljanja posla, te povećanju zadovoljstva svih subjekata u trgovinskom sustavu. Stav Komisije EU je da su koristi primjene Interneta tehnologije ogromne i da ih treba iskoristiti u pogledu poticanja gospodarskog rasta, zaposlenosti i konkurentnosti, te se stoga poduzimaju razne mjere usmjerene na eliminaciju razvojnih ograničenja. Hrvatski maloprodavači nedovoljno prate svjetske trendove u primjeni Internet tehnologije, što pokazuje podatak da svega 16, 8 posto anketiranih maloprodavača ima web stranicu na Internetu. Hrvatski maloprodavači sa web stranicom na Internetu nemaju izrađenu strategiju nastupa na mreži, što pokazuje podatak da njihove web stranice nisu dovoljno orijentirane prema privlaćenju potrošača i korištenju mnogobrojnih prednosti mreže. Poticanje razvoja Interneta tehnologije nužnost je u Hrvatskoj, a za to su potrebne razne mjere na makro i mikro razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus