Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 677508

Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima


Paić-Antunović, Jelena
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 677508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima
(The Effect of Feedback on the Intensity of Illusion of Linearity in Geometrical Problems)

Autori
Paić-Antunović, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.03

Godina
2011

Stranica
32

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
iluzija linearnosti; geometrijski zadaci
(illusion of linearity; geometric problems)

Sažetak
Iluzija linearnosti je sklonost mišljenju da su određene veličine linearno ili proporcionalno povezane čak i u situacijama u kojima to nije opravdano. U ovom se radu ispituje iluzija linearnosti u području geometrije, u zadacima koji se odnose na opseg ili površinu umanjenih ili uvećanih geometrijskih likova. Dosadašnja istraživanja pokazuju da učenici vjeruju da se prilikom povećanja ili smanjenja jedne dimenzije lika za faktor k i opsezi i površine likova povećavaju ili smanjuju za isti faktor. Ovakvo je rezoniranje ispravno kada su u pitanju opsezi likova, no površine se zapravo mijenjaju za faktor k2. U istraživanju su sudjelovali učenici trećih razreda opće gimnazije. U dva su navrata rješavali ispit koji se sastojao od 6 linearnih i 6 nelinearnih zadataka. Unutar svake od ovih skupina zadaci su se odnosili na jedan od tri tipa geometrijskih likova. Nakon prvog ispitivanja provjeravali smo uspješnost učenika u linearnim, odnosno nelinearnim zadacima s različitim geometrijskim likovima. Rezultati pokazuju da su učenici vrlo uspješni u rješavanju linearnih zadataka i to naročito ako se radi o zadacima s nepravilnim likovima, dok zadatke s kvadratima i krugovima rješavaju slabije. Nelinearne zadatke učenici općenito rješavaju loše, a pritom najslabije rješavaju one s nepravilnim likovima, potom one s krugovima, dok su u zadacima s kvadratima najuspješniji. Prije primjene drugog ispita, polovici učenika dali smo povratnu informaciju o njihovoj uspješnosti u prvom ispitu i mogućnost da dio zadataka iz prvog ispita riješe ponovo kako bi ustanovili u čemu su pogriješili. Učenici iz ove skupine u drugom su ispitivanju bolje riješili nelinearne zadatke od učenika iz kontrolne skupine, no istovremeno su postigli slabije rezultate u linearnim zadacima u odnosu na skupinu koja nije sudjelovala u ovoj intervenciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Paić-Antunović, Jelena
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Paić-Antunović, J. (2011) 'Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pai\'{c}-Antunovi\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {32}, keywords = {iluzija linearnosti, geometrijski zadaci}, title = {Utjecaj povratne informacije na izra\v{z}enost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima}, keyword = {iluzija linearnosti, geometrijski zadaci}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pai\'{c}-Antunovi\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {32}, keywords = {illusion of linearity, geometric problems}, title = {The Effect of Feedback on the Intensity of Illusion of Linearity in Geometrical Problems}, keyword = {illusion of linearity, geometric problems}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font