Pregled bibliografske jedinice broj: 677508
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 677508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj povratne informacije na izraženost iluzije linearnosti u geometrijskim problemskim zadacima
(The Effect of Feedback on the Intensity of Illusion of Linearity in Geometrical Problems)
Autori
Paić-Antunović, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.03
Godina
2011
Stranica
32
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
iluzija linearnosti; geometrijski zadaci
(illusion of linearity; geometric problems)
Sažetak
Iluzija linearnosti je sklonost mišljenju da su određene veličine linearno ili proporcionalno povezane čak i u situacijama u kojima to nije opravdano. U ovom se radu ispituje iluzija linearnosti u području geometrije, u zadacima koji se odnose na opseg ili površinu umanjenih ili uvećanih geometrijskih likova. Dosadašnja istraživanja pokazuju da učenici vjeruju da se prilikom povećanja ili smanjenja jedne dimenzije lika za faktor k i opsezi i površine likova povećavaju ili smanjuju za isti faktor. Ovakvo je rezoniranje ispravno kada su u pitanju opsezi likova, no površine se zapravo mijenjaju za faktor k2. U istraživanju su sudjelovali učenici trećih razreda opće gimnazije. U dva su navrata rješavali ispit koji se sastojao od 6 linearnih i 6 nelinearnih zadataka. Unutar svake od ovih skupina zadaci su se odnosili na jedan od tri tipa geometrijskih likova. Nakon prvog ispitivanja provjeravali smo uspješnost učenika u linearnim, odnosno nelinearnim zadacima s različitim geometrijskim likovima. Rezultati pokazuju da su učenici vrlo uspješni u rješavanju linearnih zadataka i to naročito ako se radi o zadacima s nepravilnim likovima, dok zadatke s kvadratima i krugovima rješavaju slabije. Nelinearne zadatke učenici općenito rješavaju loše, a pritom najslabije rješavaju one s nepravilnim likovima, potom one s krugovima, dok su u zadacima s kvadratima najuspješniji. Prije primjene drugog ispita, polovici učenika dali smo povratnu informaciju o njihovoj uspješnosti u prvom ispitu i mogućnost da dio zadataka iz prvog ispita riješe ponovo kako bi ustanovili u čemu su pogriješili. Učenici iz ove skupine u drugom su ispitivanju bolje riješili nelinearne zadatke od učenika iz kontrolne skupine, no istovremeno su postigli slabije rezultate u linearnim zadacima u odnosu na skupinu koja nije sudjelovala u ovoj intervenciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Vlahović-Štetić
(mentor)