Pregled bibliografske jedinice broj: 677433
Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta
Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta // Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 263-276 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 677433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta
(Student cheating diminish the value of a degree in economics)
Autori
Mrnjavac, Željko ; Bošnjak, Josip ; Kordić, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra
/ Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 263-276
ISBN
978-953-6025-76-3
Skup
Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prepisivanje ; diploma ; znanje ; tržište rada
(cheating ; degree in economics ; knowledge ; labour market)
Sažetak
Prepisivanje pri provjerama znanja i drugi oblici akademskog nepoštenja kod studenata javljaju se kao širi društveno ekonomski problem ukorijenjen u cjelokupno društvo. Njegova raširenost i prihvaćanje dovode do poremećaja u vrednovanju diplome na tržištu rada i alokacije ljudskih resursa. Diploma bi trebala svjedočiti o uloženom trudu i naučenom znanju, a ne sposobnost prepisivanja i varanja. Uloga etičnih kodeksa, fakultetskih pravilnika i akata koji se tiču prepisivanja veoma je mala te ne utječe bitno na prepisivanje usprkos tome što jasno propisuje što se smatra nepoštenim i zabranjenim ponašanjem. Na temelju objavljenih svjetskih istraživanja varanja i prepisivanja na sveučilištima i školama te vlastitog istraživanja provedenog na studentskoj populaciju Ekonomskog fakulteta u Splitu u radu se analiziraju razlozi zbog kojih su studenti skloni prepisivanju, utvrđuje povezanost uzroka i prihvatljivosti prepisivanja na fakultetima i školama utvrđenih u ranijim istraživanjima s istraživanjem provedenim na studentima Ekonomskog fakulteta u Splitu, te sugerira potreba rješenja problema prepisivanja na fakultetima. U skladu sa stavom o varanju "to svi rade" i "društveno je prihvatljivo" zaključuje se da učenici varanje doživljavaju kao konvencionalni, a ne kao moralni problem. Stoga članak ne istražuje prepisuju li studenti, već istražuje koliko prepisivanje smatraju prihvatljivim i što doprinosi sklonosti prepisivanju. Rezultati istraživanja prikazuju kako je za tri četvrtine studenata prepisivanje prihvatljivo, a tek za jednu četvrtinu radi se o neprihvatljivu načinu stjecanja akademskog uspjeha, što je u skladu s dosadašnjim istraživanjima ovoga fenomena kod nas i svijetu. Pri tome, studentima s većim prosjecima ocjena smeta problem prepisivanja, a pripisuju ga lakoći prepisivanja i blagim posljedicama ukoliko su prekršitelji uhvaćeni na djelu. Za razliku od njih studenti s nižim prosjekom ocjena znatno su skloniji prepisivanju i opravdavanju potrebe prepisivanja teškim gradivom i studijskim opterećenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0231926-0899 - Regija utemeljena na znanju i umrežavanje lokalnih kompetencija (Grčić, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split