Pregled bibliografske jedinice broj: 677391
Transfer znanja: Grafovi u različitim kontekstima
Transfer znanja: Grafovi u različitim kontekstima // Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013. (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 677391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transfer znanja: Grafovi u različitim kontekstima
(Transfer of knowledge: Graphs in different contexts)
Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Milin-Šipuš, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2013
Skup
11. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 26.03.2013. - 28.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
transfer znanja; grafovi; nastava fizike
(knowledge transfer; graphs; physics teaching)
Sažetak
Transfer znanja često se smatra jednim od glavnih ishoda obrazovanja, te važnim indikatorom uspješnosti obrazovnog sustava. No, mnoge studije u svijetu ukazuju na to da transfer znanja u obrazovnoj praksi često izostaje ili nije na očekivanom nivou. Iako učenici i studenti mogu savladati određene sadržaje u jednom kontekstu ili unutar jedne discipline, nije sigurno da će time automatski znati primijeniti ta znanja u drugim kontekstima, različitim od onog u kojem je znanje originalno usvojeno. To nas poziva da ponovno promislimo o tome što znači učiti i znati, te u tom svjetlu evaluiramo edukacijska iskustva. Da li se transfer isključivo nalazi u direktnoj primjeni znanja u drugim kontekstima ili se on ogleda i u pripremi učenika za buduće učenje? U okviru razmatranja o transferu znanja bit će izloženi rezultati istraživanja studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima, provedenog na 385 studenata prve godine s Fizičkog i Matematičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu. Studenti su bili testirani testom koji je sadržavao osam skupova od po tri paralelna zadatka. U svakom pojedinom skupu zadaci su zahtijevali jednak matematički postupak, ali su imali različite kontekste: jedan je bio čisti matematički zadatak, drugi fizikalni (kinematički), a treći je uključivao neki drugačiji kontekst (ekonomija, biologija, svakodnevni život itd.). Rezultati pokazuju različitu uspješnost studenata ovisno o kontekstu, te ukazuju na značajne razlike u njihovom razumijevanju koncepata nagiba grafa i površine ispod grafa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb