Pregled bibliografske jedinice broj: 677298
Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika
Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika, 2012., doktorska disertacija, Sveučilište u Zadru,, Zadar
CROSBI ID: 677298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika
(Marker of definiteness and indefiniteness in the interlanguage of Croatian primary school EFL learners)
Autori
Balenović, Katica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Sveučilište u Zadru,
Mjesto
Zadar
Datum
27.06
Godina
2012
Stranica
223
Mentor
Medved Krajnović, Marta
Ključne riječi
ovladavanje inim jezikom; međujezik; određeni član; neodređeni član; hrvatski; engleski
(second language acquisition; interlanguage; definite article; indefinite article; Croatian; English)
Sažetak
Rad se bavi problematikom ovladavanja engleskim određenim i neodređenim članom tijekom osnovnoškolskog obrazovanja. U prvom dijelu rada iznose se teorijske odrednice ovladavanja inim jezikom, čimbenici koji na taj proces utječu te se objašnjava pojam međujezika. U ovom se dijelu također analiziraju pristupi članovima u gramatikama i udžbenicima engleskoga jezika namijenjenima osnovnoškolskim učenicima. Također se raspravlja o različitim pristupima usvajanju engleskih članova s posebnim osvrtom na njihovo ovladavanje među govornicima čiji prvi jezik nema člana. Rezultati istraživanja koje je provedeno u sklopu znanstveno-istraživačkog projekta MZOŠ-a iznose se u drugom dijelu rada. U istraživanju je longitudinalno praćen razvoj uporabe određenog i neodređenog člana u međujeziku dvije skupine hrvatskih osnovnoškolskih učenika koji uče engleski kao prvi strani jezik. Prva skupina uključuje učenike koji su s učenjem engleskog jezika počeli u četvrtom razredu, a druga skupina učenika počela je s učenjem engleskog jezika u prvom razredu. Izvršena je analiza transkripata govorne produkcije učenika na kraju tri uzastopne školske godine s posebnim naglaskom na uporabu članova. Rezultati istraživanja ukazuju na poteškoće koje učenici, izvorni govornici hrvatskoga jezika, imaju pri ovladavanju engleskim članovima. Istraživanje je potvrdilo hipotezu o fluktuaciji, tj. da učenici čiji materinski jezik nema člana tijekom osnovnoškolskog obrazovanja fluktuiraju u uporabi određenog i neodređenog člana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru