Pregled bibliografske jedinice broj: 677187
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije, 2009., magistarski rad, Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij, Zadar
CROSBI ID: 677187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije
(Motivation for Adult EFL Learners in the Context of Globalisation)
Autori
Balenović, Katica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij
Mjesto
Zadar
Datum
07.05
Godina
2009
Stranica
90
Mentor
Čurković-Kalebić, Sanja ; Mihaljević Djigunović, Jelena
Ključne riječi
motivacija; odrasli učenici; engleski jezik; globalizacija
(motivation; adult students; English language; globalisation)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem motivacije odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije društva. Dosadašnja istraživanja motivacije za učenje stranih jezika u Hrvatskoj (Limić, Mihaljević Djigunović, Vilke-Pinter) provodila su se među školskom populacijom, i nisu bili zastupljeni odrasli učenici, te su i mjerni instrumenti koji su se primjenjivali bili prilagođeni mlađim učenicima. Upravo se iz tog razloga nametnula potreba za istraživanjem ove dobne skupine te izrada instrumenata koji bi na valjan i pouzdan način mogli izmjeriti njihovu orijentaciju (Gardner), tj. razloge učenja engleskog jezika u odrasloj dobi. Polazna pretpostavka je da se odrasli učenici odlučuju na učenje engleskog jezika zbog potrebe poznavanja istoga uvjetovanom društvenim promjenama u svim područjima života u okviru globalizacijskih procesa. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 100 ispitanika polaznika tečaja engleskog jezika u dvije različite socio-ekonomske sredine (Gospić, Rijeka), odnosno zatvorenijemu manjem gradu i turističko-lučkom središtu, da bi se utvrdilo u kojoj mjeri dobivene orijentacije odražavaju suvremene globalizacijske procese u velikim i manjim sredinama. Istraživanje je pokazalo da kod odraslih učenika postoje četiri vrste orijentacija, tj. razloga pohađanja tečaja engleskog jezika: afektivno-kulturalna, komunikacijsko-integracijska, profesionalna i instrumentalno-tehnološka orijentacija. Kod ispitanika je najviše izražena afektivno-kulturalna orijentacija, zatim profesionalna i instrumentalno-tehnološka i na kraju komunikacijsko-integracijska orijentacija. Analizom potreba za učenjem engleskog jezika utvrđeno je da odrasli učenici pohađaju tečaj iz praktičnih razloga. Također je utvrđeno da se razlozi pohađanja tečaja bitno ne razlikuju u odnosu na sredinu u kojoj polaznici žive. Ovo se može povezati s tvrdnjom o važnosti i potrebi poznavanja engleskog jezika na što su utjecali globalizacijski procesi koji su u 20. stoljeću od engleskog jezika stvorili globalni jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Sanja Čurković-Kalebić
(mentor)
Katica Balenović
(autor)
Jelena Mihaljević-Djigunović
(mentor)