Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 677187

Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije


Balenović, Katica
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije, 2009., magistarski rad, Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij, Zadar


CROSBI ID: 677187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije
(Motivation for Adult EFL Learners in the Context of Globalisation)

Autori
Balenović, Katica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij

Mjesto
Zadar

Datum
07.05

Godina
2009

Stranica
90

Mentor
Čurković-Kalebić, Sanja ; Mihaljević Djigunović, Jelena

Ključne riječi
motivacija; odrasli učenici; engleski jezik; globalizacija
(motivation; adult students; English language; globalisation)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem motivacije odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije društva. Dosadašnja istraživanja motivacije za učenje stranih jezika u Hrvatskoj (Limić, Mihaljević Djigunović, Vilke-Pinter) provodila su se među školskom populacijom, i nisu bili zastupljeni odrasli učenici, te su i mjerni instrumenti koji su se primjenjivali bili prilagođeni mlađim učenicima. Upravo se iz tog razloga nametnula potreba za istraživanjem ove dobne skupine te izrada instrumenata koji bi na valjan i pouzdan način mogli izmjeriti njihovu orijentaciju (Gardner), tj. razloge učenja engleskog jezika u odrasloj dobi. Polazna pretpostavka je da se odrasli učenici odlučuju na učenje engleskog jezika zbog potrebe poznavanja istoga uvjetovanom društvenim promjenama u svim područjima života u okviru globalizacijskih procesa. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 100 ispitanika polaznika tečaja engleskog jezika u dvije različite socio-ekonomske sredine (Gospić, Rijeka), odnosno zatvorenijemu manjem gradu i turističko-lučkom središtu, da bi se utvrdilo u kojoj mjeri dobivene orijentacije odražavaju suvremene globalizacijske procese u velikim i manjim sredinama. Istraživanje je pokazalo da kod odraslih učenika postoje četiri vrste orijentacija, tj. razloga pohađanja tečaja engleskog jezika: afektivno-kulturalna, komunikacijsko-integracijska, profesionalna i instrumentalno-tehnološka orijentacija. Kod ispitanika je najviše izražena afektivno-kulturalna orijentacija, zatim profesionalna i instrumentalno-tehnološka i na kraju komunikacijsko-integracijska orijentacija. Analizom potreba za učenjem engleskog jezika utvrđeno je da odrasli učenici pohađaju tečaj iz praktičnih razloga. Također je utvrđeno da se razlozi pohađanja tečaja bitno ne razlikuju u odnosu na sredinu u kojoj polaznici žive. Ovo se može povezati s tvrdnjom o važnosti i potrebi poznavanja engleskog jezika na što su utjecali globalizacijski procesi koji su u 20. stoljeću od engleskog jezika stvorili globalni jezik.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Balenović, Katica
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije, 2009., magistarski rad, Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij, Zadar
Balenović, K. (2009) 'Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije', magistarski rad, Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski Studij, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Balenovi\'{c}, Katica}, year = {2009}, pages = {90}, keywords = {motivacija, odrasli u\v{c}enici, engleski jezik, globalizacija}, title = {Motivacija odraslih u\v{c}enika engleskog jezika u kontekstu globalizacije}, keyword = {motivacija, odrasli u\v{c}enici, engleski jezik, globalizacija}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Balenovi\'{c}, Katica}, year = {2009}, pages = {90}, keywords = {motivation, adult students, English language, globalisation}, title = {Motivation for Adult EFL Learners in the Context of Globalisation}, keyword = {motivation, adult students, English language, globalisation}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font