Pregled bibliografske jedinice broj: 677091
Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama
Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 194-194 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 677091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama
(Relationship among control and value of achievement with test related emotions)
Autori
Sorić, Izabela ; Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
/ Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013, 194-194
ISBN
978-953-55079-2-5
Skup
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontrola postignuća; vrijednosti postignuća; emocije u obrazovanju; osobine ličnosti; socijalna poželjnost
(control of achievement; emotions in education; personality traits; social desirability)
Sažetak
Emocije koje učenici doživljavaju u obrazovnom kontekstu mogu na posredan ili neposredan način djelovati na uspješnost učenja i postignuća. Ukoliko je aktivnost učenja ugodna i zanimljiva učenici će biti spremniji uložiti vrijeme i trud što će se povoljno odraziti na postignuće. Ali isto tako, negativne emocije mogu umanjiti raspoložive kognitivne resurse učenika te nepovoljno djelovati na rezultate učenja. Prema teoriji kontrole i vrijednosti (Pekrun i sur., 2002) emocije postignuća se javljaju u funkciji procjena kontrolabilnosti i vrijednosti. Tako bi se povećanjem kontrolabilnosti povećavao intenzitet doživljenih pozitivnih emocija, dok bi se njegovim smanjivanjem povećavao intenzitet negativnih emocija. Što učenik više vrednuje neku aktivnost ili ishod postignuća to bi intenzitet pozitivnih i negativnih emocija bio veći. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos emocija doživljenih u ispitnim situacijama s kontrolom i vrijednostima te nekim osobnim značajkama. U ispitivanju je sudjelovalo 185 studenata diplomskih studija različitih studijskih grupa. Primijenjeni su upitnici za procjenu ispitnih emocija, vrijednosti studiranja i vrijednosti ispita, kontrole postignuća i kontrole ispita, Marlow-Crowne skala socijalne poželjnosti, kao i subskale Savjesnosti i Ugodnosti iz upitnika IPIP-50. Rezultati stupnjevitih regresijskih analiza pokazali su da korištene varijable u većoj mjeri objašnjavaju varijancu negativnih emocija u odnosu na pozitivne. Dobiveno je da je percipirana kontrola postignuća najznačajniji negativni prediktor emocija kao što su osjećaj poraženosti i ljutnje, a kontrola ispita pokazala se najznačajnijim pozitivnim prediktorom emocija sreće i ponosa. Uz kontrolu ispita značajnim prediktorom za emociju ponosa pokazalo se zadovoljstvo studijem i savjesnost. Studenti koji su zadovoljniji studijem i savjesniji doživljavaju više ponosa u ispitnim situacijama. Vrijednost koju studenti pridaju ispitu moderator je odnosa kontrole ispita i emocije sreće. Socijalna poželjnost je značajan negativan prediktor svih negativnih emocija. Moguće je da su studenti koji daju manje socijalno poželjne odgovore spremniji izvijestiti o doživljavanju negativnih emocija u ovakvim situacijama. Dobiveni rezultati govore u prilog teorijski pretpostavljenim odnosima emocija, kontrole i vrijednosti postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru