Pregled bibliografske jedinice broj: 677082
Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem
Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 183-183 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 677082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem
(Relationship among perception of study value, achievement control and study satisfaction)
Autori
Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
/ Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013, 183-183
ISBN
978-953-55079-2-5
Skup
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
percipirana vrijednost studiranja; akademska kontrola; zadovoljstvo studijem; emocije u obrazovanju; osobine ličnosti
(perception of study of value; academic control; study satisfaction; emotion in education; personality traits)
Sažetak
Razvojem suvremenih tehnologija obavljanje poslova postaje kompleksnije pa je i obrazovanje za te poslove sve dugotrajnije i složenije. Kako bi bili konkurentniji na tržištu rada sve se veći broj učenika odlučuje nastaviti školovanje na nekom od visokih učilišta, ali i sve veći broj već zaposlenih osoba iz istih razloga odlučuje nastaviti obrazovanje. Hoće li netko započeti studirati te hoće li uspješno i završiti započeto obrazovanje povezano je s brojnim faktorima, a jedan od takvih mogle bi biti vrijednosti koje pridaju studiranju. Vrijednosti kao relativno stabilna općenita uvjerenja o tome što je za nekog poželjno utječu na ponašanje određujući privlačnost određenih ciljeva te motivaciju da se ti ciljevi dostignu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi odnos percipirane vrijednosti studiranja i nekih osobnih karakteristika osoba koje se već nalaze u sustavu visokog obrazovanja. U ispitivanju je sudjelovalo 185 studenata diplomskih studija različitih studijskih grupa. Primijenjene su subskale Savjesnosti i Ugodnosti iz upitnika IPIP-50, te upitnici za procjenu ispitnih emocija i vrijednosti studiranja i akademske kontrole. Rezultati su pokazali da studenti koji studiranje smatraju vrjednijim imaju višu kontrolu postignuća u studiju, izvještavaju o manje negativnih emocija u ispitnim situacijama, zadovoljniji su studijem, a vrijednost ispita procjenjuju većim. Također, imaju značajno više rezultate na subskalama Ugodnosti i Savjesnosti iz Petfaktorskog modela ličnosti. Povezanost vrijednosti studiranja i prosječne ocjene tijekom prethodne godine nije bila značajna. Nadalje, dobiveni su nešto drugačiji obrasci međusobnih povezanosti korištenih varijabli kada su analize rađene s obzirom na razinu percipirane vrijednosti studiranja (niska, srednja i visoka). Zaključno, rezultati ukazuju na mogućnost da bi percipirana vrijednost studija mogla imati značajnu ulogu u tijeku studija odnosno da bi pojedinci koji percipiraju studiranje vrjednijim mogli biti uspješniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru