Pregled bibliografske jedinice broj: 67689
Internacionalizacija europske maloprodaje i Hrvatska
Internacionalizacija europske maloprodaje i Hrvatska // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 50 (1999), 5-6; 593-612 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 67689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internacionalizacija europske maloprodaje i Hrvatska
(Internationalization of European Retail Trade and the Position of Croatian Retail Sector)
Autori
Anić, Ivan Damir
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 50
(1999), 5-6;
593-612
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Internacionalizacija maloprodaje; maloprodavač; push ili pull čimbenici razvoja; konkurentnost; strategija
(Internationalization of retail sector; retailer; push and pull factors of internationalzation; competitiveness; strategy)
Sažetak
Kretanja na europskom maloprodajnom tržištu pokazuju da bi hrvatska maloprodaja već u bliskoj budućnosti mogla ući u europske maloprodajne tokove. Posljednjih se godina ubrzano razvija proces internacionalizacije europske maloprodaje, posebno u sektoru prehrane. U 21. stoljeću se očekuje intenziviranje procesa, s obzirom na push i pull faktore koji ga potiču. Strana konkurencija bi hrvatskoj maloprodaji mogla donijeti poteškoće u poslovanju, rast nezaposlenosti i koristi koje proizlaze iz restrukturiranja maloprodajnog sektora, što se može pretpostaviti s obzirom na stanje i probleme hrvatske maloprodaje i iskustvo Češke. Nužno je povećati konkurentnost hrvatske maloprodaje. Glavna odgovornost je na samim maloprodavačima koji bi se trebali restrukturirati. Država bi trebala poduprijeti taj proces mjerama maloprodajne politike, po uzoru na EU i uz uvažavanje specifičnih, hrvatskih prilika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA