Pregled bibliografske jedinice broj: 676745
Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom
Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom, 2013., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 676745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom
(Dynamic priority systems for public transport in urban automatic traffic control)
Autori
Vujić, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2013
Stranica
142
Mentor
Mandžuka, Sadko
Ključne riječi
inteligentni transportni sustavi; adaptivno upravljanje; optimizacija temeljena na simulaciji; kooperativni sustavi; javni gradski prijevoz
(intelligent transportation systems; simulation based optimization; cooperative systems; adaptive traffic control; public transport)
Sažetak
Povećano zauzeće kapaciteta prometnica dovodi do zagušenja prometnog toka, odnosno do povećanja vremena putovanja određenom dionicom. Navedeni problem zagušenja kapaciteta posebno je izražen u gradskim područjima gdje su mogućnosti fizičkog povećanja kapaciteta prometnica ograničeni ili nemogući. Jedan od pristupa rješavanja navedene problematike jest značajnija upotreba javnog gradskog prijevoza što se postiže primjenom mjera koje mogu poboljšati kvalitetu sustava javnog gradskog prijevoza. Sa stajališta tehnologije prometa i transporta, glavna svrha istraživanja je iznaći mogućnosti adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima uz dodjelu prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza. Prilikom podešavanja relevantnih parametara koji direktno utječu na rezultate simulacije korištena je metodologija optimizacije bazirane na simulaciji, točnije tehnika retrospektivne procjene, no samo kao metodološki pristup prilikom definiranja vrijednosti relevantnih parametara. Analizom dobivenih rezultata dokazano je da je pravilnom upotrebom adaptivnog upravljanja semaforiziranih raskrižja prvenstveno moguće smanjiti ukupno prosječno vrijeme putovanja vozila javnog gradskog prijevoza kroz dionicu prometne mreže, odnosno kroz cijelu prometnu mrežu. Kao posebni cilj tijekom izrade ove doktorske disertacije, postavljeno je istraživanje mogućnosti primjene kooperativnog pristupa u prometu i transportu. U tom smislu, istražene su mogućnosti proširenog koncepta dodjele prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza, s posebnim naglaskom na rad ovih sustava u slučaju izvanrednih događaja (prometnih incidenata) na djelu prometne mreže. Rezultati disertacije podloga su za daljnje istraživanje u području razrada algoritama adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima korištenjem naprednih metodologija neuronskih mreža i neizrazite logike, čime bi se mogla ostvariti prava srž koncepta inteligentnih transportnih sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352598-2581 - Metodologija razvoja integriranih adaptivnih transportno-logističkih sustava (Mandžuka, Sadko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb