Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 676643

Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju


Kišiček, Sanja
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 676643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju
(Multimedia Instructional Design: Multimodal Approach to Computer Literacy in a Virtual Environment)

Autori
Kišiček, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.12

Godina
2013

Stranica
142

Mentor
Lauc, Tomislava

Ključne riječi
Multimedijski instrukcijski dizajn ; multimodalni sustav za učenje ; dubinska analiza podataka u obrazovanju ; preferencije korisnika sustava za učenje ; osjetilni modalitet
(Multimedia instructional design ; multimodal learning system ; educational data mining ; user preferences ; sensory modality)

Sažetak
Multimedijski instrukcijski dizajn se treba temeljiti na znanstveno utemeljenim teorijskim principima učenja putem multimedija. Multimodalnim pristupom u ovom radu istovremeno je naglašena višestrukost elemenata multimedija i višestrukost instruktivnih metoda prisutnih u virtualnom okruženju. Kako bismo u potpunosti razumjeli učenje putem multimedija, važno je razlikovati utjecaj multimedija na učenje od obrazovnih metoda prikazanih putem multimedija. Multimodalni pristup u multimedijskom virtualnom okruženju podržava samoregulaciju u učenju potpomognutom računalnom tehnologijom tako da je krajnjem korisniku omogućena apsolutna kontrola nad izborom resursa za učenje s obzirom na osobne preferencije. U ovom radu je opisan multimodalni sustav za učenje koji se temelji na ručno konstruiranom sadržajnom modelu. Sustav je koncipiran na učenju temeljenom na resursima u vidu iznova upotrebljivih objekata učenja koji su vezani uz određenu aktivnost. Sadržaji e-kolegija koncipirani su kroz modul aktivnosti lekcijâ čiji su sastavni dio ciljano dizajnirani multimedijski resursi ponuđeni u sustavu Moodle. Istraživanje provedeno u okviru ovog doktorskog rada uključuje korelacijsku analizu implicitno i eksplicitno prikupljenih podataka, te dubinsku analizu podataka relevantnih za interakciju korisnika sustava za učenje s nastavnim sadržajima. Rezultati su pokazali da postoje konzistentne preferencije korisnika u odabiru određenog tipa resursa, što je potvrđeno korelacijskom analizom i klasterima dobivenim dubinskom analizom podataka. Korisnici sustava za učenje imaju mutimodalne osjetilne sklonosti u percipiranju informacija. Sklonosti korisnika utvrđene su identifikacijskim instrumentom razvijenim u okviru senzornog modela korištenog u ovom istraživanju. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na opravdanost modela multimodalnog sustava za učenje temeljenog na multimedijskom instrukcijskom dizajnu i ciljano razrađenog za stjecanje računalne pismenosti kao preduvjeta za informacijsku pismenost 21. stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-1301679-1380 - Hrvatska rječnička baština i hrvatski europski identitet (Boras, Damir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislava Lauc (mentor)

Avatar Url Sanja Kišiček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kišiček, Sanja
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Kišiček, S. (2013) 'Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ki\v{s}i\v{c}ek, Sanja}, year = {2013}, pages = {142}, keywords = {Multimedijski instrukcijski dizajn, multimodalni sustav za u\v{c}enje, dubinska analiza podataka u obrazovanju, preferencije korisnika sustava za u\v{c}enje, osjetilni modalitet}, title = {Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup ra\v{c}unalnom oipismenjavanju u virtualnom okru\v{z}enju}, keyword = {Multimedijski instrukcijski dizajn, multimodalni sustav za u\v{c}enje, dubinska analiza podataka u obrazovanju, preferencije korisnika sustava za u\v{c}enje, osjetilni modalitet}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ki\v{s}i\v{c}ek, Sanja}, year = {2013}, pages = {142}, keywords = {Multimedia instructional design, multimodal learning system, educational data mining, user preferences, sensory modality}, title = {Multimedia Instructional Design: Multimodal Approach to Computer Literacy in a Virtual Environment}, keyword = {Multimedia instructional design, multimodal learning system, educational data mining, user preferences, sensory modality}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font