Pregled bibliografske jedinice broj: 676643
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 676643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni
pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom
okruženju
(Multimedia Instructional Design: Multimodal Approach
to Computer Literacy in a Virtual Environment)
Autori
Kišiček, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.12
Godina
2013
Stranica
142
Mentor
Lauc, Tomislava
Ključne riječi
Multimedijski instrukcijski dizajn ; multimodalni sustav za učenje ; dubinska analiza podataka u obrazovanju ; preferencije korisnika sustava za učenje ; osjetilni modalitet
(Multimedia instructional design ; multimodal learning system ; educational data mining ; user preferences ; sensory modality)
Sažetak
Multimedijski instrukcijski dizajn se treba temeljiti na znanstveno utemeljenim teorijskim principima učenja putem multimedija. Multimodalnim pristupom u ovom radu istovremeno je naglašena višestrukost elemenata multimedija i višestrukost instruktivnih metoda prisutnih u virtualnom okruženju. Kako bismo u potpunosti razumjeli učenje putem multimedija, važno je razlikovati utjecaj multimedija na učenje od obrazovnih metoda prikazanih putem multimedija. Multimodalni pristup u multimedijskom virtualnom okruženju podržava samoregulaciju u učenju potpomognutom računalnom tehnologijom tako da je krajnjem korisniku omogućena apsolutna kontrola nad izborom resursa za učenje s obzirom na osobne preferencije. U ovom radu je opisan multimodalni sustav za učenje koji se temelji na ručno konstruiranom sadržajnom modelu. Sustav je koncipiran na učenju temeljenom na resursima u vidu iznova upotrebljivih objekata učenja koji su vezani uz određenu aktivnost. Sadržaji e-kolegija koncipirani su kroz modul aktivnosti lekcijâ čiji su sastavni dio ciljano dizajnirani multimedijski resursi ponuđeni u sustavu Moodle. Istraživanje provedeno u okviru ovog doktorskog rada uključuje korelacijsku analizu implicitno i eksplicitno prikupljenih podataka, te dubinsku analizu podataka relevantnih za interakciju korisnika sustava za učenje s nastavnim sadržajima. Rezultati su pokazali da postoje konzistentne preferencije korisnika u odabiru određenog tipa resursa, što je potvrđeno korelacijskom analizom i klasterima dobivenim dubinskom analizom podataka. Korisnici sustava za učenje imaju mutimodalne osjetilne sklonosti u percipiranju informacija. Sklonosti korisnika utvrđene su identifikacijskim instrumentom razvijenim u okviru senzornog modela korištenog u ovom istraživanju. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na opravdanost modela multimodalnog sustava za učenje temeljenog na multimedijskom instrukcijskom dizajnu i ciljano razrađenog za stjecanje računalne pismenosti kao preduvjeta za informacijsku pismenost 21. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1301679-1380 - Hrvatska rječnička baština i hrvatski europski identitet (Boras, Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb