Pregled bibliografske jedinice broj: 676315
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 676315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba
(Relation between information literacy and other literacies of the digital era)
Autori
Ivančić, Vedran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2013
Stranica
26
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
pismenosti 21. stoljeća; digitalno doba; informacijska pismenost; cjeloživotno učenje
(21st century literacies; digital era; information literacy; lifelong learning)
Sažetak
U radu se raspravlja o odnosu informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba. Opisuje se pojam pismenosti i koliko je zapravo pismenost višeznačna, odnosno kako je utjecaj tehnologije mijenjao značenje pojma. Sintagma digitalno doba implicira korištenje tehnologije te slijedom toga uključuje računalnu, medijsku, digitalnu i vizualnu pismenost. Pored navedenih pismenosti, rad opisuje i smješta osnovnu i kulturalnu pismenost u raster pismenosti 21. stoljeća. Iako nije pismenost, definira se i obrazovanje na daljinu te e-učenje kao vještina korištenja telekomunikacijskih i elektroničkih sustava u svrhu učenja na daljinu. Naglasak je stavljen na informacijsku pismenost kao krovnu pismenost koja sadržava kompetencije svih ostalih pismenosti. Informacijska pismenost mijenja način funkcioniranja pojedinca u suvremenom društvu i prikazuje koliko su zapravo vještine informacijske pismenosti važne u suvremenom informacijskom okruženju. Pojedinac u procesu cjeloživotnog učenja mora prihvatiti izazove nametnute tehnološkim napretkom suvremenog svijeta, a prva stepenica, odnosno temelj cjeloživotnog učenja koncept je informacijske i pratećih pismenosti. U radu se govori o konvergenciji informacijske pismenosti i pismenosti 21. stoljeća, odnosno o dodirnim točkama te na koji način su pismenosti zapravo međusobno povezane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(mentor)