Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 676315

Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba


Ivančić, Vedran
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 676315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba
(Relation between information literacy and other literacies of the digital era)

Autori
Ivančić, Vedran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Odjel za informacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
27.09

Godina
2013

Stranica
26

Mentor
Stričević, Ivanka

Ključne riječi
pismenosti 21. stoljeća; digitalno doba; informacijska pismenost; cjeloživotno učenje
(21st century literacies; digital era; information literacy; lifelong learning)

Sažetak
U radu se raspravlja o odnosu informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba. Opisuje se pojam pismenosti i koliko je zapravo pismenost višeznačna, odnosno kako je utjecaj tehnologije mijenjao značenje pojma. Sintagma digitalno doba implicira korištenje tehnologije te slijedom toga uključuje računalnu, medijsku, digitalnu i vizualnu pismenost. Pored navedenih pismenosti, rad opisuje i smješta osnovnu i kulturalnu pismenost u raster pismenosti 21. stoljeća. Iako nije pismenost, definira se i obrazovanje na daljinu te e-učenje kao vještina korištenja telekomunikacijskih i elektroničkih sustava u svrhu učenja na daljinu. Naglasak je stavljen na informacijsku pismenost kao krovnu pismenost koja sadržava kompetencije svih ostalih pismenosti. Informacijska pismenost mijenja način funkcioniranja pojedinca u suvremenom društvu i prikazuje koliko su zapravo vještine informacijske pismenosti važne u suvremenom informacijskom okruženju. Pojedinac u procesu cjeloživotnog učenja mora prihvatiti izazove nametnute tehnološkim napretkom suvremenog svijeta, a prva stepenica, odnosno temelj cjeloživotnog učenja koncept je informacijske i pratećih pismenosti. U radu se govori o konvergenciji informacijske pismenosti i pismenosti 21. stoljeća, odnosno o dodirnim točkama te na koji način su pismenosti zapravo međusobno povezane.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivančić, Vedran
Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
Ivančić, V. (2013) 'Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba', diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivan\v{c}i\'{c}, Vedran}, year = {2013}, pages = {26}, keywords = {pismenosti 21. stolje\'{c}a, digitalno doba, informacijska pismenost, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, title = {Odnos informacijske pismenosti i drugih pismenosti digitalnog doba}, keyword = {pismenosti 21. stolje\'{c}a, digitalno doba, informacijska pismenost, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivan\v{c}i\'{c}, Vedran}, year = {2013}, pages = {26}, keywords = {21st century literacies, digital era, information literacy, lifelong learning}, title = {Relation between information literacy and other literacies of the digital era}, keyword = {21st century literacies, digital era, information literacy, lifelong learning}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font