Pregled bibliografske jedinice broj: 675824
Počeci suvremene nastave glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji nakon drugog svjetskog rata
Počeci suvremene nastave glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji nakon drugog svjetskog rata // EDUvision 2013 »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana, 2013. str. 90-102 (plenarno, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 675824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Počeci suvremene nastave glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji nakon drugog svjetskog rata
(THE BEGINNINGS OF MODERN MUSIC PEDAGOGY IN CROATIA AND SLOVENIA AFTER THE SECOND WORLD WAR)
Autori
Košta, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EDUvision 2013 »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
/ Orel, Mojca - Ljubljana, 2013, 90-102
ISBN
978-961-93189-9-7
Skup
Mednarodna konferenca EDUvision 2013 »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2013. - 29.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
osnovna škola; nastava glazbe; glazbena pedagogija; Peter Potočnik; Joža Požgaj
(primary school; music lessons; music pedagogy; Peter Potočnik; Joža Požgaj)
Sažetak
U radu se prikazuje razvoj nastave glazbe u razdoblju nakon završetka drugog svjetskog rata. U ovom razdoblju, koje karakterizira izgradnja novog društvenog i školskog sustava, značajan je napredak postignut i u razvoju nastave glazbe. Predmet koji se do tada naziva pjevanje uskoro postaje glazbeni odgoj. Novim sadržajima i nastavnim područjima postavljaju se temelji za budući razvoj nastave glazbe u osnovnoj školi. Uz pjevanje, sve veći značaj se pridaje slušanju glazbe, sviranju i dječjem glazbenom stvaralaštvu. Stvoreni su uvjeti za postupno prodiranje novih ideja u školstvo, raste broj obrazovanih pedagoga, a poboljšanjem materijalnog stanja i uvjeta u školama javljaju se nove mogućnosti za napredak. Razdoblje koje analiziramo, svojim su radom obilježili Peter Potočnik u Sloveniji, i Joža Požgaj u Hrvatskoj. Njihov doprinos je značajno obilježio napredak u razvoju glazbeno-pedagoške struke i postavio temelje za osuvremenjivanje nastave glazbe. Veliki utjecaj njihove filozofije nastavnog predmeta prepoznajemo i u današnjoj nastavi glazbe u hrvatskoj i slovenskoj osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti