Pregled bibliografske jedinice broj: 675718
PROMIŠLJANJA O ETIČKIM DILEMAMA U PRIPREMI STUDENATA SOCIJALNE PEDAGOGIJE ZA DJELOVANJE U PRAKSI
PROMIŠLJANJA O ETIČKIM DILEMAMA U PRIPREMI STUDENATA SOCIJALNE PEDAGOGIJE ZA DJELOVANJE U PRAKSI // Kriminologija & socijalna integracija, 19 (2012), 2; 91-102 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 675718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROMIŠLJANJA O ETIČKIM DILEMAMA U PRIPREMI STUDENATA SOCIJALNE PEDAGOGIJE ZA DJELOVANJE U PRAKSI
(REFELECTIONS ON ETHICAL DILEMMAS DURING THE STUDY OF SOCIAL PEDAGOGY)
Autori
Horvat, Melita ; Kolačko, Domagoj ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 19
(2012), 2;
91-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
etika; etičke dileme; studij socijalne pedagogije; studentska praksa
(ethics; ethical dilemmas; social pedagogy studies; student practice)
Sažetak
Etika je važan dio profesionalne djelatnosti za sve stručnjake s područja društvenih i humanističkih znanosti. Rad s ljudima je vrlo odgovoran te je stoga krucijalno slijediti one smjernice koje će osigurati dobrobit klijenata. Socijalni pedagozi su stručnjaci koji rade na svim područjima osobnog i društvenog života, te svakodnevno dolaze u doticaj s problemskim situacijama u kojima nije uvijek jasno kako postupiti. Etičke dileme se javljaju već i u vrijeme školovanja socijalnih pedagoga. Motivacija za pisanje ovog članka se javila nakon što su studenti socijalne pedagogije temeljem usvojenih etičkih načela na kolegiju Etika u prevencijskim istraživanjima uvidjeli etičku dvojbenost nekih situacija i djelovanja tijekom studiranja i prakse. Cilj ovog članka je osvješćivanje postojećih etičkih dilema kod studenata socijalne pedagogije, ali i profesora na fakultetu, mentora, rukovodnih osoba u ustanovama, ukratko svih koji su uključeni u praktičnu obuku studenata, te predlaganje nekih smjernica za poboljšanje. Ne žele se kritizirati postupci stručnjaka s kojima su studenti za vrijeme studija socijalne pedagogije imali priliku raditi, niti se želi kritizirati sustav čiji su studenti dio. Člankom se želi potaknuti na promišljanje i problematiziranje etičkih dilema, te se želi podići svijest o važnosti odgovornog postupanja prema klijentima i prema pravilima struke. Naglašene su smjernice koje mogu osigurati minimum standarda ukoliko ih stručnjaci slijede. Članak naglašava važnost etičkog kodeksa struke jednako kao i zakona, no neizostavna je i suradnja s drugim stručnjacima na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb