Pregled bibliografske jedinice broj: 675530
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illich-a
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illich-a, 2013. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 675530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illich-a
(Contemporariness of Ivan Illich's Theory of Education)
Autori
Vrcelj, Sofija: Mušanović, Marko
Izvornik
Medicina, društvo, čovjek ; Živost kritike Ivana Illicha (1926-2002)
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2013
Ključne riječi
ključne riječi: epimetejska pedagogija; kritička pedagogija; demonopolizacija; kontrolirano učenje; škola; umreženo društvo.
(Key words: Epimetheus pedagogy; critical pedagogy; demonopolisation; controlled learning; school; network society .)
Sažetak
U radu se razmatra suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha. Polazeći od teze sapere aude Ivan Illich kritički razmatra školski sustav otkrivajući inverzije u zadovoljavanju obrazovnih potreba učenika. Za razliku od škola u kojima je nastava socijalno kontrolirano učenje i život, Ilich se zalaže za demonopolizaciju škola odnosno druge obrazovne aktivnosti koje učenike neće uramljivati u razrede , programe , klupe i druge društveno prihvatljive okvire. Illich je preteča virtualne nastave, interneta, wikipedia-e i mnogih drugih oblika suvremenog obrazovanja koje postoje u prirodnoj i društvenoj čovjekovoj sredini. Mnogi sljedbenici ali i kritičari Ivana Illicha ističu da su njegovi radovi intelektualni testament u kojem je ostavljena drugačija analitička perspektiva modernih institucija.Njegova borba za individuu i kreiranje drugačijih pristupa obrazovanju određena je Epimetejskom pedagogijom jer je nastojao stvoriti uvjete koji će promovirati socijalnu pravdu i demokratsko društvo kao i obrazovanje svima „po mjeri“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija