Pregled bibliografske jedinice broj: 675036
Škole (E2-DUB-BA-A2) u ranoj povijesti Sumera
Škole (E2-DUB-BA-A2) u ranoj povijesti Sumera // Radovi (Zavod za hrvatsku povijest), 44 (2012), 93-118 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 675036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škole (E2-DUB-BA-A2) u ranoj povijesti Sumera
(Schools (E2-DUB-BA-A2) in the Early History of Sumer)
Autori
Osterman, Jasmina
Izvornik
Radovi (Zavod za hrvatsku povijest) (0353-295X) 44
(2012);
93-118
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
južna Mezopotamija; razdoblje kasnog Uruka; ranodinastičko razdoblje; škole; leksičke liste; literarni tekstovi
(southern Mesopotamia; late Uruk period; Early Dynastic period; schools; lexical lists; literary texts)
Sažetak
Tijekom četvrtog i trećeg tisućljeća prije Krista brojni kulturni procesi u južnoj Mezopotamiji dosegli su vrhunac: razvila su se velika urbana središta, izumljeno je pismo, a zatim su se oblikovale i prve države. Urbani život iziskivao je specijalizirane poslove za koje je trebalo organizirano obrazovati nove stručnjake, prvenstveno pisare. Leksičke liste tvore 15% sačuvanih pisanih dokumenata kasnog Uruka (3400. – 2900. pr. Kr.) dok su nalazi stvarnih „školskih vježbi“ rijedak nalaz. Obije vrste dokumenata svjedoče da su škole tada doista postojale i djelovale. Istovjetan izgled samih pločica kao i konvencije koje se zamjećuju u pismu također govore u prilog postojanja reguliranog sustava obrazovanja. U slijedećim ranodinastičkim razdobljima (2900. – 2450. pr. Kr.) prati se daljnji razvoj škola, a leksičkim listama se pridružuju i prvi literarni zapisi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300644-0639 - Ekohistorijski aspekti naseljavanja krša od prapovijesti do kasne antike (Olujić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Osterman
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)