Pregled bibliografske jedinice broj: 674841
Stjecanje interkulturalne kompetencije i osjetljivosti kod nastavnika
Stjecanje interkulturalne kompetencije i osjetljivosti kod nastavnika // Interkulturalne komunikativne kompetencije
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2008. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 674841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjecanje interkulturalne kompetencije i osjetljivosti kod nastavnika
(Acquiring intercultural competence and sensibility among teachers)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Interkulturalne komunikativne kompetencije
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 08.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Kompetencija; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; nastavnik
(Competence; intercultural competence; intercultural sensibility; teacher)
Sažetak
U radu se razmatra važnost interkulturalne kompetencije i interkulturalne osjetljivosti koje bi trebale biti sastavni dio inicijalnog obrazovanja učitelja/nastavnika za rad u kulturno pluralnim školama (razredima). Posebna pozornost se obraća analizi pojedinih ključnih pojmova i njihovih dimenzija kao što su kompetencija, interkulturalna kompetencija i osjetljivost. Pojmovi se razmatraju s različitih aspekata: kulturološkog, antropološkog, sociološkog, psihološkog, jezičnog/komunikacijskog i pedagoškog. Navode se i različiti razvojni modeli interkulturalne kompetencije i osjetljivosti. Na kraju, se donosi prikaz stanja interkulturalnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj koji je još uvijek sporadičan tj. tek ga neki nastavnici obrađuju u sklopu pojedinih predmeta, ali ne kao zaseban predmet. NJegovo izvođenje uglavnom ovisi o dobroj volji nastavnika i njegovom interesu, dok na nastavničkim fakultetima je to još uvijek kolegij koji se tek ponegdje izvodi kao izborni kolegij odnosno kao posebna disciplina na Odjelu pedagogije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u sklopu doktorskog studija, za buduće pedagoge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Elvi Piršl
(autor)