Pregled bibliografske jedinice broj: 674048
Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole
Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole // Revija za socijalnu politiku, 21 (2014), 3; 285-307 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 674048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole
(The importance of family origin and gender for mathematics achievement and choice of secondary school)
Autori
Baranović, Branislava ; Jugović, Ivana ; Puzić, Saša
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 21
(2014), 3;
285-307
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socioekonomski status; sociokulturni status; učenici osmih razreda; uspjeh iz matematike; izbor srednje škole
(socio-economic status; socio-cultural status; final grade pupils in compulsory schools; mathematics achievements; choice of secondary school)
Sažetak
U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja koje, oslonom na Bourdiea (1977.), ispituje povezanost rodnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika učenika/ca s njihovim uspjehom iz matematike i izborom srednje škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 693 učenika/ca 8. razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Rezultati pokazuju da učenice imaju bolje ocjene iz matematike od učenika te da češće nego učenici namjeravaju upisati gimnazije, ali znatno rjeđe strukovne škole sa zastupljenijom matematikom (tehničke škole). Učenici/e višeg ekonomskog i kulturnog statusa postižu bolji uspjeh iz matematike i češće biraju srednje škole sa zastupljenijom nastavom matematike. Bolji uspjeh iz matematike najsnažnije predviđaju rod, obrazovanje roditelja, posjedovanje klasične literature te pristup Internetu. Pri analiziranom odabiru srednje škole, odabir gimnazije je prvenstveno objašnjen kulturnim resursima obitelji učenika/ca, dok je odabir tehničke škole više objašnjen rodom učenika/ce. Dobiveni nalazi o rodnoj i socijalnoj diferencijaciji u skladu su s nalazima istraživanja u drugim zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus