Pregled bibliografske jedinice broj: 673928
Interkulturalne kompetencije učitelja
Interkulturalne kompetencije učitelja // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University, Ukarine, 2007. str. 221.-228. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 673928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije učitelja
(Intercultural competence of teacher)
Autori
Hrvatić, Neven ; Piršl, ELvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja
/ Babić Nada - Osijek : Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University, Ukarine, 2007, 221.-228.
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
KOmpetencija i kompetentnost učitelja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Interkulturalni odgoj i obrazovanje; kompetencije učitelja; interkulturalni kuriklum; interkulturalne kompetencije
(Intercultural pedagogy and education; teacher competence; intercultural curriculum; intercultural competence)
Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva mnogo više od postojanja svjesnosti o različitosti. Interkulturalno učenje znači multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. Također, ako pođemo od činjenice da se interkulturalni odgoj i obrazovanje ne temelje samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema "drugačijima" već na njihovu priznavanju i prihvaćanju, tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s "drugačijim". Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata među velikim kompanijama, organizacijama, ali i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije. Osim uspješne komunikacije, temeljni zahtjevi interkulturalne kompetencije postaju osjetljivost i samosvijest, odnosno razumijevanje ponašanja drugih te način njihova razmišljanja i viđenja svijeta. Škola se dolaskom kulturno drugačijih učenika suočila s možda jednom od najvažnijih promjena u svojoj povijesti koju je obilježio prijelaz iz jedinstvene monokulturalne i nacionalne sredine u kulturnu pluralnu sredinu. Uz već postojeće etničke autohtone manjine, sve veće međunarodne razmjene i globalizacija, dolazak kulturno drugačije djece omogućilo je jedno od najznačajnijh oblika kulturnog i jezičnog pluralizma. Promjene u strukturi obitelji, socioekonomskom statusu, etničnosti, religiji te suočavanje s djecom različititih sposobnosti imali su, i još uvijek imaju, veliki utjecaj na društvena očekivanja o tome što bi trebalo uključiti u interkulturalni kurikulum. U tom kontekstu interkulturalne kompetencije učitelja postaju krucijalni dio njihove pedagoške i stručne kompetencije, što potvrđuju rezultati recentnih znanstvenih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli