Pregled bibliografske jedinice broj: 673282
Jesmo li sveučilišni nastavnici ili samo gubimo vrijeme držeći predavanja?
Jesmo li sveučilišni nastavnici ili samo gubimo vrijeme držeći predavanja? // Okvir za strategiju: Suvremene politike znanosti i obrazovanja
Zagreb, 2011. str. 12-13 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 673282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesmo li sveučilišni nastavnici ili samo gubimo vrijeme držeći predavanja?
(Are we academic teachers or are we just wasting time teaching?)
Autori
Tadić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Okvir za strategiju: Suvremene politike znanosti i obrazovanja
/ - Zagreb, 2011, 12-13
Skup
Okvir za strategiju: Suvremene politike znanosti i obrazovanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.10.2012. - 12.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Sveučilišna nastava; Neoliberalizam; Nove metode predavanja
(University teaching; Neoliberalism; New teaching methods)
Sažetak
Akademski se nastavnici biraju u znanstveno-nastavna zvanja: docente, izvanredne i redovne profesore. Da bi postigli ta zvanja, moraju zadovoljiti određene znanstvene i nastavne uvjete. Iako su nastavni uvjeti napredovanja istovjetni za sve sveučilišne nastavnike, znanstveni se uvjeti razlikuju između struka, što bi trebalo odražavati različitost pojedinih područja (prirodnih, društvenih, tehničkih, humanističkih itd.), što je i u svijetu općeprihvaćena praksa. Međutim, iz nepoznatih razloga, vrlo slična područja (primjerice biologija i biomedicina) imaju vrlo različite uvjete napredovanja (ali i financiranja znanosti!), što se jako odražava na različite aspekte akademskog života. Bolonjski je proces dodatno zakomplicirao stvari, jer se od nastavnika očekuje da dovoljno vremena posvećuju nastavi, odnosno studentu (npr. rad u malim grupama), ali da zadrže znanstvenu produktivnost, što je često nemoguće. Osim toga, da bi se "moderniziralo" nastavu, izmišljeni su mnogi novi studijski smjerovi sa vrlo čudnim i upitnim kolegijima, uglavnom zato da bi nastavnici popunili satnicu, a studij dobio privid modernosti. Neoliberalni kapitalizam jak naglasak stavlja na znanstvenu izvrsnost (ma što to značilo) i konkurentnost, ali potpuno zapostavlja nastavnu izvrsnost, ističući potrebu za "cjeloživotnim obrazovanjem" i "vlastitim pronicanjem u znanje". Posljedica toga je da mnogi nastavnici, čak i oni čija je nastavna satnica vrlo mala, pribjegavaju trikovima kao što je npr. tečajna nastava, nastava u obliku seminara, dovođenje mnogo vanjskih predavača na vlastiti kolegij da bi se "studentima dalo što je moguće širi uvid u problematiku" itd. A iza svega stoji nesposobnost i/ili nedostatak želje za kvalitetnim držanjem nastave, neoliberalnom kapitalizmu usprkos. Ovaj trend nije značajan samo za Hrvatsku – došao je iz znanstveno vrlo razvijenih zemalja! Predavanje će dati osobni i djelomično studentski pogled na sindrom (ne)kvalitetne nastave sa kojom se predavač susreće već godinama na Biološkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Biologija, Sociologija, Pedagogija