Pregled bibliografske jedinice broj: 672640
Ovisnost o igrama na sreću: pedagoška prevencija i resocijalizacija
Ovisnost o igrama na sreću: pedagoška prevencija i resocijalizacija // Seminar: Ovisnost o igrama na sreću: između bolesti i osobne-društvene odgovornosti
Međugorje, Bosna i Hercegovina, 2012. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 672640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovisnost o igrama na sreću: pedagoška prevencija i resocijalizacija
(Addiction to gambling: pedagogical prevention and social reintegration)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Seminar: Ovisnost o igrama na sreću: između bolesti i osobne-društvene odgovornosti
Mjesto i datum
Međugorje, Bosna i Hercegovina, 12.10.2012. - 14.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kockanje; pedagoška prevencija i resocijalizacija; obitelj; škola
(gambling; educational prevention and social reintegration; family; school)
Sažetak
Ovisnosti o igrama na sreću (kockanju) ne pridaje se značaj kao ovisnostima o drogama, alkoholu ili pušenju i često se društveno relativizira, iako u podjednakoj mjeri vodi prema samodestrukciji ličnosti. Suvremena socijalna pedagogija usmjerava se sve više prema novim ovisnostima (kockanju i igrama na sreću, internetu, seksu, adrenalinu ...), zbog evidentne istovrsnosti ponašanja i sličnim posljedicama kod različitih tipova ovisnosti: odgojnim, psihološkim i socijalnim. Uz porast broja ovisnika o kockanju, posebno u skupini učenika/adolescenata vežu se: povećana ponuda, društveni kontekst, vrijednosna konfuzija, pad morala i porast socijalne nesigurnosti. Razvoj ovisnosti o igrama na sreću, bez obzira na individualni proces, ima više etapa, a one se razlikuju s obzirom na faze i posljedice. Uz čimbenike rizika, važno je poznavati i zaštitne čimbenike koji utječu na pojavu kockanja u ranoj dobi kao i etiologiju ovisnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da je kockanje i druge nove ovisnosti uvjetovano slabljenjem odgojnih utjecaja obitelji, suvremenog (urbanog) načina života i različitih društvenih utjecaja koji potiču takova ponašanja. Ako znamo da se kao primarni izvori socijalizacije ističu: obitelj, škola i vršnjačke skupine, važnost roditeljske uloge u prevenciji ovisnosti o igrama na sreću mijenja se od upravljanja prema ulozi savjetnika u životu adolescenata, gdje su stilovi roditeljstva, komunikacija i obiteljsko ozračje bitan čimbenik razvoja. Kao drugi važan izvor prosocijalnih normi, kulturnih vještina i normi ponašanja ističe se škola, koja ima značajnu protektivnu ulogu za učenike/adolescente, dok su vršnjačke skupine važne u izgradnji osobnosti i samopoštovanja. Uz primarne preventivne programe, u ovoj fazi pristunosti ovisnosti o igrama na sreću među mladima, potrebna je i sekundarna prevencija u funkciji ranog otkrivanja rizičnih ponašanja, kako ono ne bi došlo do stupnja ovisnosti, kao i tercijarna prevencija: (dijagnostika, supstitucija, kompenzacija, subvencija), prema rehabilitaciji i resocijalizaciji ovisnika (socijalnopedagoške intervencije). U ovom kontekstu pedagoška prevencija kockanja odnosi se na kontinuum od preventivnog, preko kurativnog do terapijskog poimanja i odnosa prema novim ovisnostima, represivnih i permisivnih pristupa, u kojima kroz partnerske i suradničke odnose škole, obitelji i drugih čimbenika možemo poticati aktivniji pristup i očekivati bolje rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)