Pregled bibliografske jedinice broj: 672620
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost // Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 672620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
(Intercultural curriculum and education for diversity)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2013. - 13.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalni kurikulum; odgoj za različitost; škola
(intercultural curriculum; education for diversity; school)
Sažetak
Interkulturalni kurikulum koji je samo dijelom usmjeren prema upoznavanju vlastite (manjinske) kulture i prošlosti, kao jednakovrijedne dominantnoj kulturi, može utjecati na razvoj grupnog (nacionalnog) ponosa, samopoštovanja, a posredno motivacije i boljeg školskog uspjeha. Stvaranje kurikuluma predstavlja sukonstrukcijski proces (proces zajedničke tvorbe) koji se stvara i razvija licem u lice, u interakciji s realnim ljudima i realnim problemima u konkretnom socijalnom kontekstu kao što su razredi, škole, okružje, što je u suprotnosti s uobičajenim stajalištem da se obrazovne reforme prilagođavaju školama više nego što se škole prilagođavaju reformama. Pri izradi interkulturalnoga kurikuluma valjalo bi se voditi odrednicama nacionalne kulture, uz uvažavanje doprinosa i posebnosti etničkih manjina. Osnova sukonstrukcije znanja i razumijevanja temelji se na slici učenika kao kompetentnoga sudionika vlastitoga učenja i razvoja, koji je sposoban ravnopravno participirati u interakcijama s odraslima i drugim učenicima. Proces sukonstruiranja znanja i razumijevanja nije moguće ostvariti bez postizanja ravnopravnih, uvažavajućih i partnerskih odnosa učenika i odraslih (učitelja), kao i kulturno različitih - prema odgoju za različitost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)