Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 672620

Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost


Hrvatić, Neven
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost // Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 672620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
(Intercultural curriculum and education for diversity)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2013. - 13.12.2013

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalni kurikulum; odgoj za različitost; škola
(intercultural curriculum; education for diversity; school)

Sažetak
Interkulturalni kurikulum koji je samo dijelom usmjeren prema upoznavanju vlastite (manjinske) kulture i prošlosti, kao jednakovrijedne dominantnoj kulturi, može utjecati na razvoj grupnog (nacionalnog) ponosa, samopoštovanja, a posredno motivacije i boljeg školskog uspjeha. Stvaranje kurikuluma predstavlja sukonstrukcijski proces (proces zajedničke tvorbe) koji se stvara i razvija licem u lice, u interakciji s realnim ljudima i realnim problemima u konkretnom socijalnom kontekstu kao što su razredi, škole, okružje, što je u suprotnosti s uobičajenim stajalištem da se obrazovne reforme prilagođavaju školama više nego što se škole prilagođavaju reformama. Pri izradi interkulturalnoga kurikuluma valjalo bi se voditi odrednicama nacionalne kulture, uz uvažavanje doprinosa i posebnosti etničkih manjina. Osnova sukonstrukcije znanja i razumijevanja temelji se na slici učenika kao kompetentnoga sudionika vlastitoga učenja i razvoja, koji je sposoban ravnopravno participirati u interakcijama s odraslima i drugim učenicima. Proces sukonstruiranja znanja i razumijevanja nije moguće ostvariti bez postizanja ravnopravnih, uvažavajućih i partnerskih odnosa učenika i odraslih (učitelja), kao i kulturno različitih - prema odgoju za različitost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost // Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Zagreb, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Hrvatić, N. (2013) Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost. U: Međunarodni znanstveni kolokvij: Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2013}, keywords = {interkulturalni kurikulum, odgoj za razli\v{c}itost, \v{s}kola}, title = {Interkulturalni kurikulum i odgoj za razli\v{c}itost}, keyword = {interkulturalni kurikulum, odgoj za razli\v{c}itost, \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2013}, keywords = {intercultural curriculum, education for diversity, school}, title = {Intercultural curriculum and education for diversity}, keyword = {intercultural curriculum, education for diversity, school}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font