Pregled bibliografske jedinice broj: 672343
Slušanje, čitanje i kazivanje priča
Slušanje, čitanje i kazivanje priča // Pismenost - europske perspektive / Literacy - European Perspectives / Stričević, Ivanka (ur.).
Koprivnica: Hrvatsko čitateljsko društvo, 2002. str. 48.-52. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 672343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje, čitanje i kazivanje priča
(Listening, reading and telling stories)
Autori
Visinko, Karol
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pismenost - europske perspektive / Literacy - European Perspectives
/ Stričević, Ivanka - Koprivnica : Hrvatsko čitateljsko društvo, 2002, 48.-52.
Skup
Pismenost - europske perspektive / Literacy - European perspectives
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.12.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
živa ljudska riječ; susreti s dječjom pričom; stvaralačko-komunikacijski čin; slušanje; čitanje; kazivanje; igre s pričom
(the living language; hearing children´s stories; an act of cration and communication; listening; reading; telling; playing with stories)
Sažetak
Dječja priča, uz to što potiče razvijanje osjetljivosti za književnoumjetnički izraz, uvelike može pomoći i ostvarivanju prekrasnih odnosa između odraslih i djece. Slušanje, čitanje i kazivanje priča držimo jednim od izvrsnih načina uspostavljanja i razvijanja bliskih odnosa između najmlađih recipijenata i odraslih. To potvrđuju i rezultati istraživanja navedenog u ovome radu. Literatura umnogome upućuje učitelje i odgojitelje (i roditelje) na stvaralačke igre s pročitanom, doživljenom i interpretiranom pričom. Pritom igra predstavlja krunu stvaralačko-komunikacijskog susreta s pričom. Igra s pričom može pridonijeti razvijanju osjetljivosti za primanje književnoumjetničke sustvarnosti, može pridonijeti osjetljivosti za jedik na razini riječi, sintagme, rečenice i vezanoga teksta, zatim osjetljivosti za vrjednote govornoga jezika te osjetljivosti za stavnice drugih medija, kao što su kazališna, filmska, glazbena, likovna djela.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
Napomena
Rad je u cijelosti preved na engleski jezik (v. u istome Zborniku: str. 52.-56.)