Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 672321

Jezik i stil osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost


Visinko, Karol
Jezik i stil osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost // Četvrti hrvatski slavistički kongres : zbornik sažetaka / Samardžija, Marko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2006. str. 314-315 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 672321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik i stil osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost
(The language and style of elementary school Croatian language and literature textbooks)

Autori
Visinko, Karol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Četvrti hrvatski slavistički kongres : zbornik sažetaka / Samardžija, Marko - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2006, 314-315

ISBN
953-7067-70-X

Skup
Četvrti hrvatski slavistički kongres

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska; Varaždin, Hrvatska, 05.09.2006. - 08.09.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
osnovnoškolski udžbenici za hrvatski jezik i književnost; različiti udžbenički tekstovi; individualno učenje; samostalno učenje; suradničko učenje u paru i skupini
(elementary school Croatiang language and literature tekstbooks; different types of text; individual study; independent study; collaborative study in pairs and groups)

Sažetak
U radu se prikazuju segmenti istraživanja aktualnih osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost. Istraživanje ponajprije utvrđuje tipove udžbenika koji se pojavljuju kao osnovno nastavno sredstvo za učenike u školskome predmetu Hrvatski jezik u osnovnoj školi. Budući da je riječ o osnovnome sredstvu namijenjenome učeniku u procesu učenja, pretpostavlja se da udžbenik osigurava veliki stupanj samostalnosti učenika u čitanju, u radu na tekstu te u pisanju na predlošku udžbeničkih jedinica, što pak uključuje potrebno učenikovo razumijevanje svih sastavnica pojedine udžbeničke jedinice: polaznih tekstova – literarnih i ostalih predložaka, metodičkoga instrumentarija – uputa, pitanja i zadataka ; metatekstova – objašnjenja, definicija, kraćih i dužih izvadaka iz npr. književnoteorijske, književnopovijesne odnosno jezikoslovne literature. To sve upućuje na učenikovo samostalno (individualno ili individualizirano) i suradničko (u paru, u skupini) učenje uz pomoć udžbenika, i to u redovnoj, dopunskoj i dodatnoj nastavi te izvan nastave, u školi i izvan škole. Prema tome, cilj je da, uz dobroga učitelja, i udžbenik za hrvatski jezik i književnost u osnovnoj školi potiče, razvija i usavršava učenikovu samostalnost i uspješnost u stjecanju temeljnih znanja o hrvatskome jeziku i književnosti te potiče i razvija jezične i literarne sposobnosti i vještine. Da bi se sve to ostvarilo, osnovni je uvjet udžbenički jezik i stil kojim su pisani provjereni i učenikovoj dobi primjereni stručni sadržaji. Riječ je, dakle o hrvatskome standardnome jeziku, ali koji je u skladu sa stupnjem učenikova razumijevanja. Udžbenički jezik i stil, osobito na osnovnoškolskome stupnju, zahtijeva izrazitu jasnoću i jednostavnost, prohodnost koja će učeniku omogućiti samostalno čitanje i razumijevanje pročitanoga. Na nekoliko se primjera prikazuju osobitosti jezika i stila udžbenika koji se sada rabe u predmetnoj nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija

Napomena
Rad je u cijelosti objavljen u časopisu Metodika (Zagreb) Vol. 7, br. 2, 2006., str. 305.-312.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Karol Visinko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Visinko, Karol
Jezik i stil osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost // Četvrti hrvatski slavistički kongres : zbornik sažetaka / Samardžija, Marko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2006. str. 314-315 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Visinko, K. (2006) Jezik i stil osnovnoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost. U: Samardžija, M. (ur.)Četvrti hrvatski slavistički kongres : zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Visinko, Karol}, editor = {Samard\v{z}ija, M.}, year = {2006}, pages = {314-315}, keywords = {osnovno\v{s}kolski ud\v{z}benici za hrvatski jezik i knji\v{z}evnost, razli\v{c}iti ud\v{z}beni\v{c}ki tekstovi, individualno u\v{c}enje, samostalno u\v{c}enje, suradni\v{c}ko u\v{c}enje u paru i skupini}, isbn = {953-7067-70-X}, title = {Jezik i stil osnovno\v{s}kolskih ud\v{z}benika za hrvatski jezik i knji\v{z}evnost}, keyword = {osnovno\v{s}kolski ud\v{z}benici za hrvatski jezik i knji\v{z}evnost, razli\v{c}iti ud\v{z}beni\v{c}ki tekstovi, individualno u\v{c}enje, samostalno u\v{c}enje, suradni\v{c}ko u\v{c}enje u paru i skupini}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska; Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Visinko, Karol}, editor = {Samard\v{z}ija, M.}, year = {2006}, pages = {314-315}, keywords = {elementary school Croatiang language and literature tekstbooks, different types of text, individual study, independent study, collaborative study in pairs and groups}, isbn = {953-7067-70-X}, title = {The language and style of elementary school Croatian language and literature textbooks}, keyword = {elementary school Croatiang language and literature tekstbooks, different types of text, individual study, independent study, collaborative study in pairs and groups}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska; Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font