Pregled bibliografske jedinice broj: 67227
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja, 1999., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 67227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja
(Free time as a factor of intercultural education)
Autori
Zimberi, Amzi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.05
Godina
1999
Stranica
275
Mentor
Previšić, Vlatko
Ključne riječi
slobodno vrijeme; interkulturalno obrazovanje; integracija
(free time; intercultural education; integration)
Sažetak
Za predmet znanstvenog istraživanja odabrana je vrlo aktualna i u nas nedovoljno izučavana problematika. Slobodno vrijeme, a osobito interkulturalizam u pedagoškom kontekstu, bili su više predmet istraživanja drugih znanstvenih disciplina pa ih je trebalo osvijetliti i s pedagoškog aspekta. Nakon opširne teorijske analize fenomena slobodnog vremena i interkulturalizma, izvršena je empirijska provjera stanja i nagnuća interkulturalne suradnje i integracije albanske djece i mladeži u okružju danske životne svakodnevice. Skalom za mjerenje stavova i sociometrijskim testom ispitani su stavovi, mišljenja i socjalni odnosi albanske djece i mladeži prema vršnjacima drugih etničkih zajednica s kojima žive u slobodnom vremenu. Pritom je utvrđeno da u njih još uvijek prevladava tradicionalna zatvorenost prema pripadnicima drugih etničkih zajednica, ali ne na razini neprijateljstava ili neterpeljivosti. Više je to, naime, izraz kulturološkog obrasca odrastanja u obiteljskom ambijentu i socijalnoj (samo)izolaciji, nego nepromjenjivom stereotipu ponašanja. Zato su analizirane i predložene različite pedagoško-kulturološke i socijalne mjere, mogućnosti, predlošci i modeli uklapanja u životni ambijent kroz zajedničke aktivnosti u slobodnom vremenu. Zaključeno je da slobodno vrijeme svojom neformalnošću može biti pogodan medij interkulturalnih susreta različitih ljudi i njihovih kultura. Za znanstvenu pedagogiju, osim toga, ovo je značajan putokaz njezina otvaranja i dijaloga s drugim shvaćanjima i disciplinama koje suvremeni odgoj promatraju i kao proces socijalizacije i kulturacije, a ne samo praksu školskog i obiteljskog učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA