Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 67227

Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja


Zimberi, Amzi
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja, 1999., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 67227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja
(Free time as a factor of intercultural education)

Autori
Zimberi, Amzi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.05

Godina
1999

Stranica
275

Mentor
Previšić, Vlatko

Ključne riječi
slobodno vrijeme; interkulturalno obrazovanje; integracija
(free time; intercultural education; integration)

Sažetak
Za predmet znanstvenog istraživanja odabrana je vrlo aktualna i u nas nedovoljno izučavana problematika. Slobodno vrijeme, a osobito interkulturalizam u pedagoškom kontekstu, bili su više predmet istraživanja drugih znanstvenih disciplina pa ih je trebalo osvijetliti i s pedagoškog aspekta. Nakon opširne teorijske analize fenomena slobodnog vremena i interkulturalizma, izvršena je empirijska provjera stanja i nagnuća interkulturalne suradnje i integracije albanske djece i mladeži u okružju danske životne svakodnevice. Skalom za mjerenje stavova i sociometrijskim testom ispitani su stavovi, mišljenja i socjalni odnosi albanske djece i mladeži prema vršnjacima drugih etničkih zajednica s kojima žive u slobodnom vremenu. Pritom je utvrđeno da u njih još uvijek prevladava tradicionalna zatvorenost prema pripadnicima drugih etničkih zajednica, ali ne na razini neprijateljstava ili neterpeljivosti. Više je to, naime, izraz kulturološkog obrasca odrastanja u obiteljskom ambijentu i socijalnoj (samo)izolaciji, nego nepromjenjivom stereotipu ponašanja. Zato su analizirane i predložene različite pedagoško-kulturološke i socijalne mjere, mogućnosti, predlošci i modeli uklapanja u životni ambijent kroz zajedničke aktivnosti u slobodnom vremenu. Zaključeno je da slobodno vrijeme svojom neformalnošću može biti pogodan medij interkulturalnih susreta različitih ljudi i njihovih kultura. Za znanstvenu pedagogiju, osim toga, ovo je značajan putokaz njezina otvaranja i dijaloga s drugim shvaćanjima i disciplinama koje suvremeni odgoj promatraju i kao proces socijalizacije i kulturacije, a ne samo praksu školskog i obiteljskog učenja i poučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131002

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatko Previšić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zimberi, Amzi
Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja, 1999., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Zimberi, A. (1999) 'Slobodno vrijeme kao čimbenik interkulturalnog odgoja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zimberi, Amzi}, year = {1999}, pages = {275}, keywords = {slobodno vrijeme, interkulturalno obrazovanje, integracija}, title = {Slobodno vrijeme kao \v{c}imbenik interkulturalnog odgoja}, keyword = {slobodno vrijeme, interkulturalno obrazovanje, integracija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zimberi, Amzi}, year = {1999}, pages = {275}, keywords = {free time, intercultural education, integration}, title = {Free time as a factor of intercultural education}, keyword = {free time, intercultural education, integration}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font