Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 672163

Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama


Špelić Aldo, Zuliani Đeni
Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 100-114 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 672163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama
(ROLE OF PROSOCIALITY, EMPHATY AND SOCIOMETRIC STATUS OF TYPICAL PUPILS IN SOCIALISATION OF PUPILS WITH DISABILITIES)

Autori
Špelić Aldo, Zuliani Đeni

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), 2; 100-114

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
prosocijalnost; empatija; sociometrijski status; obrazovna integracija; rana školska dob.
(prosociality; empathy; sociometric status; aducational integration; early school age)

Sažetak
Istraživanje specifičnosti obrazovne integracije određeno je pitanjem uloge prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u međusobnom prihvaćanju i odbijanju učenika sa i bez teškoća u razvoju u integracijskim razrednima. Cilj je ispitati (1) uspješnost socijalizacije učenika s teškoćama u našem uzorku integracijskih razreda, te (2) značenja prosocijalnosti, empatije (empatijska briga i uživljavanje) i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u međusobnom prihvaćanju i odbijanju učenika sa i bez teškoća u razvoju. Istraživanje je provedeno u četrnaest četvrtih integracijskih razreda u osnovnim školama u Puli i okolici koje je obuhvatilo učenike s teškoćama (N=19) i tipičnog razvoja (N=189) prosječne dobi M=10, 71 (sd=0, 48). Dobiveni rezultati na našem uroku ukazuju nisku razinu socijalizacije učenika s teškoćama u integracijskim razredima, od njih devetnaest jedanaest predstavljaju 'zvijezde odbijanja'. Kod učenika tipičnog razvoja obzirom na odbijanje učenika s teškoćama dobivena je značajna razlika u empatijskoj brizi u interakcijskom efektu s razinom njihove prosocijalnosti. Tako se odbijanje učenika tipičnog razvoja visoke prosocijalnosti može obrazložiti njihovom nižom razinom empatijske brige. Ovi rezultati govore u prilog važnost empatijske brige kao intrinzičnog motiva prosocijalnog ponašanja tipičnih učenika u razvoju bliskih odnosa sa učenicima s teškoćama. U odnosi na one koji odbijaju, učenici tipičnog razvoja koji biraju učenike s teškoćama imaju niži sociometrijski status, odnosno sami su loše prihvaćeni u tim integracijskim razredima. Kod učenika s teškoćama u njihovom odbijanju i prihvaćanju posebnu važnost ima sociometrijski status učenika tipičnog razvoja, tako učenike koji oni biraju karakterizira viša, dok one koje odbijaju niža razina sociometrijskog statusa. Posebno je važno zapažanje da učenici s teškoćama biraju one učenike koje karakterizira niža razina empatije i empatijske brige. Dobiveni rezultati ukazuju da prosocijalnost, empatijska briga i sociometrijski status učenika tipičnog razvoja predstavljaju važne varijable koje na različite načine sudjeluju u izgradnji odnosa učenika sa i bez teškoća u integracijskim razredima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Citiraj ovu publikaciju:

Špelić Aldo, Zuliani Đeni
Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 100-114 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Špelić Aldo, Z. (2013) Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 100-114.
@article{article, author = {\v{S}peli\'{c} Aldo, Zuliani \DJeni}, year = {2013}, pages = {100-114}, keywords = {prosocijalnost, empatija, sociometrijski status, obrazovna integracija, rana \v{s}kolska dob.}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa u\v{c}enika tipi\v{c}nog razvoja u socijalizaciji u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {prosocijalnost, empatija, sociometrijski status, obrazovna integracija, rana \v{s}kolska dob.} }
@article{article, author = {\v{S}peli\'{c} Aldo, Zuliani \DJeni}, year = {2013}, pages = {100-114}, keywords = {prosociality, empathy, sociometric status, aducational integration, early school age}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {ROLE OF PROSOCIALITY, EMPHATY AND SOCIOMETRIC STATUS OF TYPICAL PUPILS IN SOCIALISATION OF PUPILS WITH DISABILITIES}, keyword = {prosociality, empathy, sociometric status, aducational integration, early school age} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIC: Educational Resources Information
  • PsychINFO
  • SCOPUS, Educational Research Abstracts Online, Studies on Women and Gender Abstracts, GESIS SocioGuide, Google Scholar, HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font